Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V50åkare
Någon som vet om man kan koppla ur start och stopp permanent?
Inte behöva trycka på en knapp efter varje start för att inte den funktionen ska vara igång.

Jag vill inte ha denna funktion på min bil.
Tacksam för hjälp.
av arr1000
Har tatt dette opp med Volvo i Norge. De påstår at det ikke går å koble ut start stopp funsksjonen, noe som jeg synes er merkelig.
Start og stopp funksjonen er fulstendig ubrukelig, med mitt kjøremønster stopper bilen i ca 1 sek og starter igjen i 95% av tilfellene.
Sparer ikke drivstoff og miljøet på denne måten :(
Kjører nesten aldig på veier med lyskryss bare masse rundkjøringer derfor egner ikke start / stopp funksjonen for meg.
Håper at noen kan få ut informasjon om at start stopp kan deaktiviseres permanent.

Har automat låda på min V60.
Senast redigerad av 1 arr1000, redigerad totalt 0 gånger.
av Droopy
V50åkare skrev:Någon som vet om man kan koppla ur start och stopp permanent?
Inte behöva trycka på en knapp efter varje start för att inte den funktionen ska vara igång.

Jag vill inte ha denna funktion på min bil.
Tacksam för hjälp.
Tror inte det är möjligt, hade det själv på förra Kian och verkstaden värgrade ochså att koppla ur det på den, tyvkte ochså det var en riktig skitfunktion, blev mest bara irriterad de gånger den stannade till mitt i alltihop.
av Lövet
Håller med att det är en skitfunktion. Även "stillastående" kö flyter långsamt framåt. Dessutom så går bilen igång ändå efter 3-4 sekunder när det är varmt ute som nu.

Enligt instruktionsboken ska ECO Drive vara avstängt nästa gång man startar om det var avstängt när bilen stängdes av. Det funkar inte på min i alla fall, får stänga av det manuellt själv.
Kolla i instruktionsboken och leta efter säkringar. Det kan mycket väl finnas en säkring för enbart S/S-systemet.

För allt vad jag begriper är det å[…]

Broms höger fixas aldrig

Känns lite tidigt att få det problemet […]

Inte helt ovanligt att partikelsensorn lägger[…]

Tusen tack! Detta betyder mycket! Undrar om det &a[…]