Ja våld löser dessvärre inte allt, tyvärr. Med tanke på att bromsrören gick sönder så antar jag att dom va trasiga från början? :roll:
Jag tänkte ju såhär, att när jag ändå ska byta all bromsvätska så kan jag ju byta alla bromsslangar också då besiktningen har börjat antyda att det är dags att byta. Vänster bak är redan bytt för ett par månader sedan, det gick hur smärtfritt till som helst.
ja då borde ju höger gå bra också, men icke.. den jävla nippeln hade rostat fast i den gamla bromslangen så det var ju bara att kapa röret.. Kan säga att det krävdes mycket våld värme och 5-56 för att få ut den ur gamla slangen när den satt i skruvstädet.
Höger fram då? jodå den slangen vart tvungen att komma loss hel då det skall pressas nya imorgon. så.. slutade med att röret gick av :shock: En arg billackerare kanske vart orsaken :roll:
Kan ju glädjas över en sak, eller aah två. Dels har jag mammas bil så slipper stressa för det skall bli klart och sen på den tiden man körde Volvo 240 så rostade ett bromsrör av så då köpte man special verktyg och 5 meter bromsrör som man då vart förbannad över för det dels va dyrt och för att dom inte sålde mindre en 5 meter :) så behöver bara några nipplar för att fixa det:)
Sen så får jag byta drivaxeldamask höger fram med då den, ja sprutar fett i hela hjulhuset.