Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av picko
940 alla ggr
1 airbag
2 förstärkt vid krock från sidan.
3 fixade till min ltt för 500kr och nu ligger den på 200 pollar
4 tycker man sitter lite bättre
5 fällbara säten bak

Listan kan göra lång

Är 740 hyffsat fin så är den snar veteranare
Det va den ända invändningen varför man ej skulle byta
av anton544
picko skrev:940 alla ggr
1 airbag
2 förstärkt vid krock från sidan.
3 fixade till min ltt för 500kr och nu ligger den på 200 pollar
4 tycker man sitter lite bättre
5 fällbara säten bak

Listan kan göra lång

Är 740 hyffsat fin så är den snar veteranare
Det va den ända invändningen varför man ej skulle byta

Låter väldigt billigt att öka effekten från 134 till 200 för bara 500:- är inte så insatt i trimning så får man fråga vad du gjorde med bilen? :)
Kanske blir så att jag behåller min 740 och köper 940in också :)
Användarvisningsbild
av Maxwell
Under turbon sitter det en sådan som på bilden nedan, en wastegate. Den byter du ut mot en med hårdare motstånd i (det sitter ett membran och en fjäder i själva burken). Sedan byter du ut chipet i bilens bränslebox mot ett annat, tightar till wastegaten och vips så blir bilen rätt mycket roligare. Med chippet som sitter i nu kan du utan vidare ställa upp laddtrycket till motsvarande en fulltrycksturbo (0.6-0.65 bar).

http://www.turbomeck.se/files/images/wa ... _v_940.png

500:- gäller nog om du hittar någon begagnad för dom ligger på straxt under en tusing i nypris i dagsläget hos ex turbomek.se.
av picko
Jag köpte ett beggat chip + en starkare wg klocka detta gav jag 500kr för och jobbet totalt tog mig 2 timmar ink kaffepaus.

Men för att få bra fart i en Ltt räcker det med 4 vanliga brickor 2 på var sidan mellan wgklocka och dess fäste 16kr kostade dom testade det först fick ett ladd på 0.69 bar och den gick väldigt bra.
Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]

Backljus

Backljus på nya bilar verkar mest ha funktio[…]

Volvo car UX

Uppgraderade igår och stör mig på[…]