Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Snowie skrev:
spaceuser skrev:- generellt högt däckljud på grov asfalt från mina 18 tums Michelin 225/40 ZR (uppdaterat 12/7)
Om du vill ha 17" R-Design fälgar så kan vi allt byta med en slant emellan. mina har rullat ca 220 mil. ;)
Nja... jag tycker 18" Ixion II ser snyggare ut på bilen, vilket var därför jag ju valde dessa, så jag får slita ut de Michelin som sitter på, och prova t ex Nokian som en del påstår ska vara tystare. Tack iaf för förslaget, men jag avstår.
laser2 skrev:Tråkigt med alla småfel, verkar finnas lite buggar i mjukvarorna...

Angående att start/stopp inte funkade, det är inte så att bilen höll på med en regenerering, dvs rengöring av partikelfiltret? Då kan det lukta lite bränt eftersom motor- och avgastemperaturen höjs. Regenerering görs var 30-90 mil beroende på körförhållanden.
Precis vad jag tänkte, står om regeneringen i instruktionsboken också. I övrigt hade jag låtit verstaden uppgradera mjukvaran och se om det hjälpte, jag har hört att det var radioproblem i början på tidiga exemplar.

Start/Stopp är verkligen inte alltid tillgängligt, min autostoppar inte alltid heller - så går man in i menyn för där brukar stå varför.. så står det bara "Tillgänglig" - jaha?? :?:
tedsvensson skrev: Precis vad jag tänkte, står om regeneringen i instruktionsboken också. I övrigt hade jag låtit verstaden uppgradera mjukvaran och se om det hjälpte, jag har hört att det var radioproblem i början på tidiga exemplar.

Start/Stopp är verkligen inte alltid tillgängligt, min autostoppar inte alltid heller - så går man in i menyn för där brukar stå varför.. så står det bara "Tillgänglig" - jaha?? :?:
Motorn stannar inte heller om man backat precis innan eller om man inte har säkerhetsbältet på. Vet att det fortfarande står "Tillgängligt" då man backat men motorn inte stannar.
Eller om man inte kommit upp i över 5km/h sen förra stoppet.. Det finns en massa kriterier som bilen ska uppfylla för att stanna, eller inte stanna. :)
joel80 skrev:Eller om man inte kommit upp i över 5km/h sen förra stoppet.. Det finns en massa kriterier som bilen ska uppfylla för att stanna, eller inte stanna. :)
Eftersom det har hänt flera gånger nu att start/stopp inte vill fungera, har jag lagt märke till just de kriterier som gäller. Känns iaf skönt att det verkar vara i sin ordning :)

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]