Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av nimnoll
Konstigt problem med servostyrningen! ??:-/ Ingen servoverkan åt något håll vid start, när oljan är kall. Efter några sekunder fungerar servo åt höger. Ibland kan det kännas som om något ger efter någonstans i styrningen och då fungerar det hyggligt även åt vänster. Efter långkörning exvis Stockholm-Västerås fungerar servon bra åt höger och ganska bra åt vänster. Om jag då stannar och gör något ärende och återkommer efter 15-20 minuter så fungerar servon åt båda hållen. Byte styrväxel eller renovering? Snälla hjälp, det är inte min första Volvo men har aldrig haft detta problem på någon tidigare bil.
av nimnoll
Ja så blev det då byte av styrväxel. Sökte via Laga.se och fick tag på en i Norrköping för 1300 spänn inkl frakt. En ny på Mekonomen kostar närapå 7000 spänn + stomkostnad. Efter bytet, som inte var något större problem, som gjordes för ca 1 månad sedan har jag testat och kommit fram till att problemet är löst. Tack alla för era synpunkter i tidigare skede.
Volvo car UX

Jag saknar fader funktionen för högta[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]