Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av olofp
Hej! Jag är ny här på forumet. Farfars gamla 744 från 86 behöver ny torkare på höger strålkastare eftersom en plastdetalj där har spruckit. Är det samma torkare på alla 740 eller måste jag beställa från en likadan bil med samma årgång?

Mvh
Olof
Användarvisningsbild
av Nexus
eller så åker du skroten, fungerar ta från 850/v70 oxå ser lika ut bara flytta över då 850ins arm är lite längre. jag har 850 armar på min 740 :D
Användarvisningsbild
av päpplet
Själva hållaren för torkarbladet går ej att köpa löst utan det är en hel torkararm som gäller. Och den kostar både klöver, kosing och skjortärmar (svindyr).

Torkararmarna från 90-92 fronten passar och är mer eller mindre identiska om du hittar någon hel sån. Plasthållaren går även att peta lös från 240 och sätta dit på 740s arm
av olofp
Tack för svaren!

Svängde ner till skroten imorse och hittade en 740 med båda torkararmarna kvar. Jag drog loss plasthållaren från armen eftersom jag inte orkade börja skruva. Fick betala 50kr för hållaren och torkarblad.

Den passar på bilen men sitter fast riktigt hårt, frågan är om jag var dum som drog loss hållaren. Kanske borde bytt hela armen.
Kanske får smeta på lite lim så blir det bra.
Användarvisningsbild
av Nexus
drog loss? den sitter med en liten låsning som ska bändas ut annars är risken du har sönder plastflärpen som låser.
Jag betala 20:- för 2 kompletta 850 armar :D
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]