Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pelle1963
jensyde skrev:Oj lite otydlig där kanske.
Det jag menar är att den inte går trots att det är 12-13 volt fram i kabeln som går till kompressorn.
Utan den går bara om den får samma spänning direkt från batteriet.
Den stora frågan är varför kompressorn inte matas med full batterispänning från reläet utan du har rejält spänningsfall. ECC-panelen ger styrjord för att starta kompressorn så därifrån kommer ingen ström. Du kan ha ärjade kontakter till AC-reläet eller så håller det på att ge upp. Kolla upp det ordentligt med mulitmeter och ta en titt på säkringarna. Jag rätt på ärjade kopplingspunkter över hela linan med smärgelduk och multispray. Ett annat problem är att kompressorns magnetkoppling möjligen inte jordar ordentligt och jordproblem kan minst sagt vara märkliga och svårlösta. Då menar jag: 12 V = ingen funktion, 14,4 V = funktion. Kan vara jordfel...
av NilsO
Har du mätt spänningen med kompressorn (magnetkopplingen) inkopplad, eller delat på något kontaktstycke och mätt där? Om det senare, mät igen med kompressorn inkopplad. Det är resultatet man får då som är intressant.
Elpriset

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8MWJE/regeri[…]

Äntligen fått tillbaka min bil, inte f&[…]

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]