Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hayah
Jag har en 940 från 97.
Och jag vill ju gärna få mina bakrutor tonade på den men den enda jag kände vägrade för att han ansåg bakrutan var för svår genom den är välvd.
Men hur svårt är det?
Vad skulle det kunna kosta och få nån annan att tona det åt en?
Användarvisningsbild
av Hayah
*puttar upp*
av Addekarlsson
Köp färdigskuren på volvo, kostar ca 350 kr.
Sen är det "bara" smeta dit den. Rengör rutorna ordentligt, och ha flödigt med såpvatten som du sprayar både på ruta och film. Spraya filmen samtidigt som skyddsfilmen dras bort. Så 2 pers behövs för detta.
Riv ur så mycket inredning som möjligt för bästa resultat.
Det är inte så svårt på en bakruta till 940, för den rä inte så överdrivet välvd. Det tar lite längre tid att få bort luftbubblorna bara, men de tär fullt möjligt.
Jag har satt solfilm i en ascona c en gång, och den rutan är väldigt välvd i jämförelse med en 940.

Har för mig det finns ett par trådar om detta, där det är lite bättre förklarat.
Dock att tänka på, använd inte den "plastskrapa" som medföljer solfilmen. Den repar... Jag använder gummispackel, köpt på vilken mack som helst. Gäller bara att ytan är blöt, så den inte hugger tag i filmen och veckar den. För ett veck får man inte bort.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Hayah
Tack så jättemycket för svar. :D
Men är det utskuren för bromsljus eller får man skära ut det själv?! eller hur skulle du föreslå att man gör?
Användarvisningsbild
av m[a]ster
Hayah skrev:Tack så jättemycket för svar. :D
Men är det utskuren för bromsljus eller får man skära ut det själv?! eller hur skulle du föreslå att man gör?
de kanske har för båda typerna om inte alla 940s har bromsljus? på min v70 så va det urskuret iaf för bromsljuset...
av Addekarlsson
Ojs... Missat denna tråd helt... Vad jag vet så är all färdigskuren solmfilm för 7/900 förberedd för högt bromsljus. Dom har gjort så, eftersom de flesta (alla???) 7/900 har högt bromsljus.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Hayah
Addekarlsson skrev:Ojs... Missat denna tråd helt...
Du verkar lite förvirrad ( inte illa ment ) men du var den första som svarade i denna tråden. :wink:

Och svar till er bägge: Tack för era svar. Jag ska så småningom ta kontakt med volvo och höra om färdigskuren toningsfilm till min bil då jag vill ha ut det bästa resultatet.
av Addekarlsson
Klart jag är förvirrad, det gör livet så mycket roligare. :wink:
Näe, det beror mer på att jag inte klickar på visa egna inlägg, utan jag klickar direkt på visa nya inlägg sen senaste besök. Då händer det ibland att jag missar nått inlägg, som jag hittar lite senare istället. :D

Lycka till med filmningen i alla fall! :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Hayah
MYSPYS skrev:Eller så är du välkommen till oss på Solfilms Center i Älmhult, just nu har vi 15% rabbat på solfilms montering med mera!
Ta gärna en titt på våran hemsida!

http://www.bilvardcenterab.com
Hade gärna tagit en titt på sidan och funderat över det alternativet men sidan fugnerar inte. :(
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]