greppz skrev:greppz skrev:wissel skrev:Nu är jag inte med tyvärr !
Vaddå piper spjället ??
Du nollar aldrig någonting med att lyfta minuspolen på batteriet,
i vissa lägen möjligen släpper vissa relän osv.
Förresten hur vet du att det är spjället som är paj ?
Uppgradering sker av ditt ordinarie spjäll,
Reload gör man om man bytt spjäll.
Måste väl finnas någon Volvoverkstad i din någorlunda närhet
som kan Reloada ditt nya spjäll !
Felkoder i Vida ?
Vilka är dom ?
Utan felkodsavläsningar och bara byta grejer ja då kan detta bli hur dyrt som helst......
Ja det piper/viner, pratade med en på volvo angående detta och han sa att det inte är ovanligt att dom gör det? framförallt om styrboxen och spjället inte pratar samma språk, han menade på att den försöker hitta rätt läge och ställa om sig själv.
Jag va inne hos en verkstad och dom läste av felkoderna och sa att det va gasspjället som va kasst, fick dock aldrig felkoderna då dom gjorde detta snabbt och gratis åt mig.
Ne närmaste som kunde tänka sig att göra detta ligger 5mil ifrån, så får antingen köra på hoppet eller bogsera skiten. Här i stan hade dom inte "tid" för en reload
Mina symptom på bilen först kan ja ju beskriva ifall det skulle kunna vara nått annat,
Motorn bluddrade/skakade lite på tomgång och när man körde bilen kunde den helt plötsligt bli orkeslös och kunde då ligga på 3ans växel och endast köra i ca 20-30km/h sen när den väl började strula och ja stod still och gasade så rusade motorn och varvtalet gick långsamt ner efter man släppt gasen. Sen stänga av bilen och vänta en kvart kunde ja starta den och alla symptom borta igen. Fick följande fel i displayen : Motorservice erfordras, motorservice erfordras omgående, emmisioner service omgående och den gick in i "reducerad prestanda" läge.
Nu efter bytet har jag inget felmeddelande efter ja lyfte bort minuspolen på batteriet igen, dock igår hade jag motorservice erfordras.