Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Hej,
jag har en av de sista bilarna som inte fick 3.0 från fabriken (producerad slutet av april 2012). VIlka fördelar innebär Sensus 3.0? Funderar på att försöka få en uppdatering vid service... brukar ju gå att få det genom att hävda att GPS:en går trögt eller nåt (och det gör den ju på alla bilar/GPS:er ibland så det är ju inte ljug...).
PH
Användarvisningsbild
av laser2
perhall skrev:Hej,
jag har en av de sista bilarna som inte fick 3.0 från fabriken (producerad slutet av april 2012). VIlka fördelar innebär Sensus 3.0? Funderar på att försöka få en uppdatering vid service... brukar ju gå att få det genom att hävda att GPS:en går trögt eller nåt (och det gör den ju på alla bilar/GPS:er ibland så det är ju inte ljug...).
PH
Jag har inte haft Sensus 2, men en av de stora skillnaderna till Sensus 3:s fördel är färdstatistiken med förbrukningsstaplarna, om det nu är nåt som är intressant för dig. Risken finns att de blir beroendeframkallande... :D
En anledning att få uppgraderat till 3 är väl problem med att radion hänger sig eller nåt, att skärmen blir svart och kräver omstart mm.
Användarvisningsbild
av apersson850
Funktionen på några knappar ändras, så att det exempelvis blir enklare att komma åt att lägga in ett mål i GPS, eller bli av med navigationen till ett mål.

I mitt fall klagade jag på att radion ibland låste sig på en viss frekvens (inget ljug, det gjorde den), och som bot på detta kom Sensus 3.0. Vilket också hjälpte. Det har inte hänt fler gånger.
av perhall
Tack för tipsen!
Så varför inte. ÅF får betalt av Kina-Volvo för uppdateringen och jag får en marginellt bättre bil..
PH
V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]