Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Hellre funktion än design. Och ja, jag kanske är bakåtsträvare, men hellre stötfångare a la 240 än designplastskynken som det är idag. En STÖTfångare ska kunna tåla en mindre STÖT utan att gå sönder. Det är ju därför den sitter där, för att skydda bilen.
av llesrof
erikn skrev:Hellre funktion än design. Och ja, jag kanske är bakåtsträvare, men hellre stötfångare a la 240 än designplastskynken som det är idag. En STÖTfångare ska kunna tåla en mindre STÖT utan att gå sönder. Det är ju därför den sitter där, för att skydda bilen.
...och det gör den. Tål en stöt utan att gå sönder. Visst blir det märken, men det blir det i en 240-stötfångare också. Ett märke är inte samma sak som att den är sönder även om många förväxlar dessa.
av perhall
Stötfångarna absorberar ju en hel del om man t ex kör rakt in i en träplanka vid en parkering.
Jag blev faktiskt påbackad av en buss för nåt år sen. Den backade verkligen rakt på bilen som hoppade bakåt.
Syntes ingenting, jag trodde ju stötfångaren skulle ryka.
Vet ej hur snabbt det gick, kanske 5 km/t.
PH
av 2444ever
LN94 skrev:...
Jag hade ju inte tänkt göra det bakom hans rygg utan mer bara lägga upp det på ett silverfat till han så att han enkelt kan fixa det själv när han är hemma igen!
Citerar från inlägg #5, många verkar ha missat det.
av Yaniz
Borttaget av medlem p g a inaktuell tråd.
Senast redigerad av 1 Yaniz, redigerad totalt 0 gånger.
Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]