Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jensyde
Hjälp alla duktiga
Har problem med Ecc på en 965 -92
Kan inte hitta vad felet är, kompressorn går inte trots att den får spänning 13-13 volt.
Om man lägger på ström direkt från batteriet så snurrar den, (magneten drar in plattan och den snurrar och kyler) och mäter jag på kontakten som förser kompressorn med ström så matar den med ca 12-13 volt.
Det enda konstiga är att cirkulationsknappen på panelen i kupén ständigt lyser.
HJÄLP
/Jens
av jensyde
Tror du det, men hur kommer det sig att det blir kallt när man kör kompressorn med hjälp av batteriet?
Hur kan man kolla det.
/Jens
Användarvisningsbild
av erikn
Det finns hundra trådar om att schimsa magnetkopplingen. Sök på det så får du mer information om hur du gör.
av jensyde
Har shimsat om kompressorn, och som jag skrev tidigare så funkar den om man matar med ström direkt från batteriet.
Användarvisningsbild
av erikn
Vad har du för spel nu?

Kan det vara halvglapp så att magnetkopplingen inte får tillräckligt med ström för att orka dra?
av jensyde
Spelet är väldigt lite. Och den drar perfect när man kopplar den till batteriet.
Skall undersöka mängden köldmedel.
av NilsO
Men du skriver ovan: "kompressorn går inte trots att den får spänning 13-13 volt".

Om kompressorn får spänning från reläet och tryckvakterna ska kopplingen dra. Det problemet beror inte på för lite medium.
av jensyde
Oj lite otydlig där kanske.
Det jag menar är att den inte går trots att det är 12-13 volt fram i kabeln som går till kompressorn.
Utan den går bara om den får samma spänning direkt från batteriet.
Elpriset

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8MWJE/regeri[…]

Äntligen fått tillbaka min bil, inte f&[…]

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]