Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sundis
Hej,

Köpte en ny V60 i november... tycker att kopplingspedalen knarrar och att urtrampningslagret rasslar när man trycker ner kopplingen i neutralt läge till hälften. Är det bara åka in till Volvo och be dem titta på detta kostnadsfritt bilen har ju bara gått 500 mil.
av pergrein
Ja, nybilsgaranti i 2 år...

mvh
per
av hk1971j
Inte helt ovanligt fel tydligen. Hade samma problem i min förra V70 MY11 och liknande i min nya XC60 -:(
av sundis
hk1971j skrev:Inte helt ovanligt fel tydligen. Hade samma problem i min förra V70 MY11 och liknande i min nya XC60 -:(
illa, är det saker du fått fixade? pedalen låter typ som om själva plattan på skaftet skulle vara popnitat och att den släppt... urtrampningslagret låter ju rasligt...
av JimmyK
hk1971j skrev:Inte helt ovanligt fel tydligen. Hade samma problem i min förra V70 MY11 och liknande i min nya XC60 -:(
Jag har också haft problem med oljud i kopplingspedalen både på min xc60 my10 och efter 500mil även i min nuvarande xc60 My13. My 10 var jag inne 12ggr med utan resultat ochden nya fem gånger men nu har jag nästan gett upp, verkar som nya Volvo ska låta vid koppling :-(
av volvoc70cab
Om du är första ägaren till bilen så har du i praktiken 3 års garanti enligt konsumentlagen. Men är du ägare nummer två så har du två år nybils garanti. Detta är något inte alla känner till !
av gecko
Hej!
Har eller hade samma problem med knarrande ljud i kopplingen i min v60 MY13 uttagen dec 13.
Har lämnat in den för felsökning verkstaden smörjde upp delarna i pedalen skyller på temperaturskillnader
i bilen.Ring o Boka tid begär en lånebil under tiden kostar inget pga garanti bara bränslet kostar.
Lycka till!
av grålle1
Min klickade.... byttes
Började knarra.... byttes
Klickar igen... ja efter att ha blivit stående med pedalen i botten mitt i en rondell...

Håller (tyvärr) med föregående, enligt Volvo så skall de låta.
av hk1971j
sundis skrev:
illa, är det saker du fått fixade? pedalen låter typ som om själva plattan på skaftet skulle vara popnitat och att den släppt... urtrampningslagret låter ju rasligt...
På min förra V70 fick dom byta hela pedalstället efter mitt tjat.

Har bokat tid för byte på min XC60. Samma typ av konstruktion och troligen samma fel som på min V70.

Kan tillägga att på min V70 fick jag ett psykbryt... Var på bil resa genom Europa och fick frispel och stampade till den där satans kopplingspedalen allt jag orkade när vi stannade för att tanka.... Det låg en hel del skrot på golvet som jag mödosamt till slut fick monterat ihop igen :-)
av swemax
Lösningen på problemet stavas a u t o m a t ;-)

För allt vad jag begriper är det å[…]

Broms höger fixas aldrig

Känns lite tidigt att få det problemet […]

Inte helt ovanligt att partikelsensorn lägger[…]

Tusen tack! Detta betyder mycket! Undrar om det &a[…]