Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
tror nog att det är mera fullt i fan att göra en Total UPPGRADERING av ditt CAN nät, ca 1000 lappen ?
av fremar
På Volvoverkstaden här frågade jag om vad det kostade att uppgradera all mjukvara på bilen när jag var inne och köpte lite reservdelar. Då sa de att nääää de får vi inte göra utan att vi gör en bas service först.
Användarvisningsbild
av wissel
fremar skrev:På Volvoverkstaden här frågade jag om vad det kostade att uppgradera all mjukvara på bilen när jag var inne och köpte lite reservdelar. Då sa de att nääää de får vi inte göra utan att vi gör en bas service först.
SKITsnack från deras sida. Du köpet Total Uppdatering . Slut. Antingen är dom Inkompetenta eller bara dumma i huvvet. :mrgreen:
Art.nr: VO 30677038. :P
av fremar
Gissar också på båda, iaf vissa delar av personalen. När jag för nått år sen skulle skaffa en nyckel till min 855 -97 med startspärr givetvis. Då beställde de hem en rätt slipad nyckel utan chip i trots att jag sa att bilen har startspärr och att de måste koda in nyckeln. Sen när bilen såklart inte startade med nyckeln trodde de ändå att jag skulle betala för den. Sen påstod de att de inte kunde få fram nån kod för att programmera in en nyckel ändå när bilen var importerad...
av fremar
Sådär gick bättre när jag hade artikelnummret och bad om ett pris, då fick jag ett kostnadsförslag på 985 kr.
Utförda arbeten Summa
10 TOTAL UPPGRADERING 420,00
Kod Art.nr Beskrivning Lp Antal Pris Summa
30677038 TOTAL UPPGRADERING 0 1,0 367,64 367,64
Volvo appen

Jag kan starta värmaren och fjärrstarta […]

https://www.google.com/amp/s/www.pbs.org/newshour/[…]

@Jallemet , Inte konstigt att vissa kör runt[…]