Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vadfinns
Har beställt en xc60 D4 Summum Fwd. Svartmetallic med lastvagnspkt, sportpaket och elnedfällbara nackstöd.
Jag skulle kunna tänka mig automat men då drar det iväg för mkt. Kan jag ändra specen pånågot bra sätt som ändå
håller mig nöjd?
Några tankar runt min beställning?
av swemax
Byt ut elnedfällbara mot nåt vettigt

Hur ofta fäller du nackstöden?
Användarvisningsbild
av Guligan
Klimatpaket med VOC eller VOC som lös option. Är det en business, dvs med inkluderat teknikpaket?
Användarvisningsbild
av Guligan
Elektriskt fällbara nackskydd petade jag dit på min beställning också. Hade det alltid när jag tidigare körde S60, gjorde mycket för sikten bakåt.
Användarvisningsbild
av MartinS
Är det något som gör mycket för sikten bakåt så är det backkamera. Kör du släp ibland rekommenderas det starkt. Eller är det med i något av paketen kanske?

Elstol på passagerarsidan kanske om det inte är med i specifikationen? Det känns lite B om det bara är en stol som har elstyrning. Har man dessutom barn som sitter fram ibland är det väldigt praktiskt att de kan åka upp lite på ett enkelt sätt.

/Martin
av perhall
Tyvärr är både backkamera och elpassagerarstol sådant som man inte får mycket för när man säljer, och dessutom dyrare hos Volvo än hos många konkurrenter. Men riktigt bra grejer är det! Backkamera är väl bra för de flesta. Elpassagerarstol har jag mindre nytta av eftersom fru och jag är lika långa.../PH
Användarvisningsbild
av MartinS
perhall skrev:Tyvärr är både backkamera och elpassagerarstol sådant som man inte får mycket för när man säljer

Så kan det va, jag tänker inte riktigt så när jag köper bil, som ju iofs inte är så ofta och ej heller helt nynya. Jag köper oftast bilar jag vill ha, inte bilar jag skall sälja. Men det är självklart annorlunda om man köper nyny och byter ofta, då är andrahandsvärdet viktigare.
av vadfinns
mwood skrev:Ser trevlig ut. Hade du något annat bilmärke som val eller var det volvo för hela slanten?
Det var faktiskt bara Volvo..Inte för att jag är så frälst men det föll sig så
av vadfinns
Guligan skrev:Klimatpaket med VOC eller VOC som lös option. Är det en business, dvs med inkluderat teknikpaket?

Det är business så teknik och klimatpaket ingår, dock utan VOC men det känns inte som en grej som är viktig för mig..
Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945

Hej på er alla. Jag är stolt nybliven &[…]

För allt vad jag begriper är det å[…]