Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Fisch skrev:Ena grannen är sarkastisk, på gubbfans tid "belastade man inte företagets ekonomi med stora fräsiga bilar" utan man körde mot milersättning och tog cykeln vid kortare sträckor inom samma stad. Han är nog en sådan som ringer skatteverket....
Köp en BMW X6 privat, sätt på företagets dekaler, säg till grannen att du har gratis bil från jobbet.
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
andreas_lofgren skrev:Jag gillar min arbetsgivare men jag skulle inte komma på tanken att åka runt och göra reklam för det och dessutom betala pengar för det. Vid reklamsponsring likt Epsilon blir det förstås en annan femma.
Varför tycker ni att det är så skämmit att visa var man jobbar, och varför är det skämmit att göra reklam för företaget man jobbar på?

Det är väl bra, så får företaget mera inkomster och det finns mera pengar till löner.

Bara undrar....
av jpennerb
Vill verkligen inte förfula en bil som man själv betalar och företaget får gratis reklam för. Dessutom blir man mindre anonym och måste vara "duktig" i trafiken. Nej, självklart skall man ha ersättning av sitt företag! Om man är egenföretagare är saken en helt annan... :wink:
av perhall
Med tanke på vad någons granne tyckte nyss tycker jag det är tydligt att stripad bil är en nackdel. Var man än kommer så är man "Adidas-killen" och grannar och andra med den där attityden tänker "Adidas, kolla hur de parkerar", eller "Såg du hur Adidas-bilen körde" eller "Adidas trängde sig i färjekön". Inte säkert de ringer HQ men ändå... en liknande begränsning är det att jobba på en bilfirma och ha en bil som förutom att den är mer eller mindre stripad tjänstgör som provkörningsbil på dagarna. Dels kan ju någon koppla ihop vansinneskörningar med den bil man brukar köra "såg den bruna XC60:n som Volvo-killen på vår gata har blåsa förb i i 160", dels kan man ju inte ha egna skivor, vedsäckar etc. i bilen.
PH
Användarvisningsbild
av Guligan
På mitt företag är det tvärtom. Vi skall ta bort all reklam, även skylthållaren som talar om var man köpt bilen...
Användarvisningsbild
av Guligan
För övrigt så kan jag inte annat än avrekommendera D2:an. Körde en hyrbil häromdan, DRIVe med närmare 8.000 mil på mätaren. Den var slö, skulle rentav säga farligt slö. En säker omkörning i motorvägsfart är inte att tänka på med denna spis i en V70 i alla fall.
av Lövet
VolvoB20 skrev:
andreas_lofgren skrev:Jag gillar min arbetsgivare men jag skulle inte komma på tanken att åka runt och göra reklam för det och dessutom betala pengar för det. Vid reklamsponsring likt Epsilon blir det förstås en annan femma.
Varför tycker ni att det är så skämmit att visa var man jobbar, och varför är det skämmit att göra reklam för företaget man jobbar på?

Det är väl bra, så får företaget mera inkomster och det finns mera pengar till löner.

Bara undrar....
Skäms inte nånting men det är trots allt ett jobb, inte ett fritidsnöje. Jag betalar inte för att göra tjänster för bolaget - föredrar när det är tvärtom.
Användarvisningsbild
av MartinS
perhall skrev: dels kan man ju inte ha egna skivor, vedsäckar etc. i bilen.
Det varierar nog, du har aldrig varit på Skobes i Nyköping va?. Jag har provkört totalt tre nybilar där vid två olika tillfällen. Båda gångerna har de varit rejält skitiga invändigt (med mina mått mätt), med gamla McD påsar på golvet och leriga gummistövlar i bagaget. För mig är det förkastligt, men i Nyköping kanske det är ok.

/Martin
Användarvisningsbild
av apersson850
Ser i alla fall inte problemet med att D2 skulle vara trött med ett tungt släp bakom. Du får ju inte koppla ett tungt släp bakom den bilmodellen?
av perhall
MartinS skrev:
perhall skrev: dels kan man ju inte ha egna skivor, vedsäckar etc. i bilen.
Det varierar nog, du har aldrig varit på Skobes i Nyköping va?. Jag har provkört totalt tre nybilar där vid två olika tillfällen. Båda gångerna har de varit rejält skitiga invändigt (med mina mått mätt), med gamla McD påsar på golvet och leriga gummistövlar i bagaget. För mig är det förkastligt, men i Nyköping kanske det är ok.

/Martin
Jo faktiskt, men några år sen nu. Inte så bra bemötande. Det där du beskriver låter ovanligt... och visar ju hur jobbigt det är att ha en demobil som tjänstebil... retar upp kunder om det inte är rent och fint! Nån CD-skiva och några köksbroschyrer i baksätet kan vara ok men demobilar bör vara rena!
PH
Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Va de heter det fick jag nog reda på fö[…]

V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]