Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av zigge_zagge
haj byte nyligen tankamatur kablarna var klippta på den bättre beg, när jag skaravade ihop kablarna till bensinmätaren var det 2 st grå /vita, tänkte att värsta fall går den baklänges men nej helt död, vet med att det ksa vara lite ström fram till tankmätaren men kommer ingen nu, var kommer strömmen ifrån kan man fixa det vill gärna ha fungerade bensin mätare som det var innan
av zigge_zagge
Tungviktarn skrev:det är minus som går via potensiometern i tankarmaturen
men har ju ca 2 volt i min andra 940 om jag mätter på dom grå silvriga ihop, så lite ström måste det ju vara, hus som helst funakr det inte nu längre måste veta vart felet sitter är det tankmätaren eller kan det vara annat
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
så ska man inte mäta.
mät resistansen över potensiometern
om du vill spänningsmäta mät mellan + och den grå kabeln som är till tankmätaren
av zigge_zagge
Tungviktarn skrev:så ska man inte mäta.
mät resistansen över potensiometern
om du vill spänningsmäta mät mellan + och den grå kabeln som är till tankmätaren

det är ju 2 st grå kablar till tank mätaren en med plus i dessutum
av NilsO
Vilken bil- och årsmodell är det (och vilken kommer den nya tankarmaturen ifrån)? Med årsmodell 1991 ändrades givaren.

Nu har jag fått uppdateringen till min V90[…]

Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" och[…]

Köpa en tidig XC90?

Så länge du med jämna mellanrum k&[…]

emblemwraps -crome delete

Ngn som använt dessa och som kan säga bu[…]