Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av helgonet1
Om man mäter med en termometer vid luftutblåsen inne i kupén när man kör med ac inkopplat, hur kallt ska luften vara när ac fungerar optimalt?
Användarvisningsbild
av wissel
Mina värden brukar ligga på 5-7 grader vid utblåset närmast dörren......
Användarvisningsbild
av sthlm
Känns som om jag kan förvänta mig snöflingor vid mina utblås om det står på max kyla.
Tro att det är som "wissel" skriver runt 5-7 grader då den kyler maximalt.
Användarvisningsbild
av helgonet1
sthlm skrev:Känns som om jag kan förvänta mig snöflingor vid mina utblås om det står på max kyla.
Tro att det är som "wissel" skriver runt 5-7 grader då den kyler maximalt.
Ok mätte min och jag får ca 8 grader, hur ska jag tolka det?
Användarvisningsbild
av sthlm
Skulle tro att 8 grader är fullt acceptabelt även om det kanske går att toppa upp systemet och få ner någon grad.
När jag höll på med min gamla 854a så sökte jag runt och kom fram till att 6 grader under färd är ett riktmärke för en fylld AC.
Det läcker ju alltid lite ur systemen och slitage gör väl sitt till.
Användarvisningsbild
av helgonet1
sthlm skrev:Skulle tro att 8 grader är fullt acceptabelt även om det kanske går att toppa upp systemet och få ner någon grad.
När jag höll på med min gamla 854a så sökte jag runt och kom fram till att 6 grader under färd är ett riktmärke för en fylld AC.
Det läcker ju alltid lite ur systemen och slitage gör väl sitt till.
Ok. Fast jag har nyligen bytt kondensor, det var därför jag mest undrade. Förra året så fylldes det på och under tre veckor som det fungerade (sen läckte allt ut, då kondensor vart kass) så upplevde jag att det vart kallare luft ur utblåsen än nu när kondensorn är ny. Fast den kyler när det behövs, tycker bara att den inte är riktigt lika kall som då, ungefär som att det fattas lite lite grann, kanske är petigt av mig :mrgreen:

Restvärde? Ja det beror väl på […]

Låter som fel i ventilblocket i ABS-enheten.[…]

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]