I
Micce1980 skrev:Wall of text
Här Kommer mer Wall of text
Det där med dörruppslag hände mig för 2v sedan. Stannade på en mack för att sambon skulle få köpa glass. Det var så in i helvete med folk så det fanns 1 parkering ledig och det var en risig 740 på passagerarsidan. Det tog emot att parkera där men fanns inget annat alternativ.
Sambon gick in och jag satt kvar. Då ser jag hur två riktiga lodisar kommer mot bilen och tänkte direkt att detta kommer inte sluta bra. Det var en man och en kvinna och kvinnan kommer mot förarsidan på 740'in. Hon bara slänger upp dörren så det dunsar på bra i min bil. Jag blir skitförbannad och kliver ur och hojtar till. Vet inte om hon spelar döv eller inte men tar ett tag innan hon upptäcker mig. Frågar varför hon inte kan öppna dörren försiktigare. Hon svarar med ett "oj då men det blev inget märke". Jag gick dit och konstaterar samma sak och ger henne en lektion om att ta det försiktigare nästa gång. Hon säger inget och hoppar in och kör iväg med sin knappt kördugliga bil. Skriver upp regnr utifall.
Usch bara för att man inte bryr sig om sin egen bil kan man väl för helvete visa lite hänsyn. Parkerar alltid så långt ifrån ingångar som möjligt nu för där är det sällan några som står.
Med tanke på det med rondeller. Igår skulle jag vänster i en 2-filig rondell. Ligger i innerfilen och har en stor svart Dodge i ytterfil. Var lite stressad så kollade lite snabbt åt höger då jag ville ut och tycker mig inte se Dodgen och tar för givet att den kört rakt fram i rondellen då den ligger i ytterfil. När jag svängat ut ser jag fetgrillen i backspegeln. Tänker det var då en jävla tur han var med iaf annars hade det smulle och jag som åkt dit på det hela.
Jag jag vet att det var fel av mig att inte kolla riktigt, men blir så irriterad på att det ska vara så svårt att ligga i rätt fil i rondellerna. Här i Umeå är det inte lite av dem heller.