Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Frugan ringde precis och sa att elbakluckan inte gick att varken öppna eller stänga med någon knapp (när den var i öppet läge). När hon drar ner den manuellt drar inte låset heller. Känns lite som något mer generellt fel än själva hydrauliken eftersom inte låset verkar fungera heller?
Jag får kika på det ikväll men tänkte om någon har några tips eller ideér var man skall börja (förutom Vida som ju är självklart)?

XC60-MY09

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
Det var inte så avancerat. Låskistan hade fastnat i något mellanläge vilket gjorde att öppning/stängning ej fungerade. Lite smörjning av låset löste problemet.
av thorella
Snabba puckar där ja! Hehe! Har du /ni också problem med att stänga luckan efter du har kört med luckan öppen? Har själv problem när jag har backat med luckan öppet med att den inte går att stänga, utan att jag drar igen den!
av S80V8AWD
Vi hade ett identiskt fel på vår, det var omöjligt att stänga luckan = bilen gick inte att låsa. Detta skedde några timmar innan vi skulle köra på en färja utomlands.. Detta löste dock den lokala volvohandlaren snabbt genom att koppla in den kabeln för låset som hade lossnat!
Användarvisningsbild
av MartinS
thorella skrev:Snabba puckar där ja! Hehe! Har du /ni också problem med att stänga luckan efter du har kört med luckan öppen? Har själv problem när jag har backat med luckan öppet med att den inte går att stänga, utan att jag drar igen den!
Intressant, frugan sa att hon backat några meter med bilen innan hon gick ur för att lasta in och stänga? Kanske finns det ett samband med backningnen? Jag kollade instruktionsboken men där stod inget speciellt om att köra med öppen lucka.

/Martin
av thorella
MartinS skrev:
thorella skrev:Snabba puckar där ja! Hehe! Har du /ni också problem med att stänga luckan efter du har kört med luckan öppen? Har själv problem när jag har backat med luckan öppet med att den inte går att stänga, utan att jag drar igen den!
Intressant, frugan sa att hon backat några meter med bilen innan hon gick ur för att lasta in och stänga? Kanske finns det ett samband med backningnen? Jag kollade instruktionsboken men där stod inget speciellt om att köra med öppen lucka.

/Martin

Verkar ju vara så att det inte går att backa, konstigt!
Användarvisningsbild
av MartinS
Fast jag var tvungen att ta bort den svarta kåpan över låslistan och pilla på en axel för att få det att fungera, det kan ju inte vara tanken iallafall tycker jag!?
av thorella
Nä, det tror jag ju inte! Men min gick i lås men jag var tvungen att dra ner luckan, men det gick i lås! Måste fråga en annan sak, hur är inpassningen av din baklucka? Våran är väldigt sned, har justerat den men nu är den lika som innan!
Användarvisningsbild
av MartinS
thorella skrev: Måste fråga en annan sak, hur är inpassningen av din baklucka? Våran är väldigt sned, har justerat den men nu är den lika som innan!
Det är inget jag reagerat på men jag kikade lite extra nu i helgen och den är inte sned på något sätt.
anti-sladd service erfordras

Var in och gjorde felsökning, dessa felkode[…]

Hej! Idag har jag bytt hjullagret och efter det […]

Vad hände med denna ? Har samma fel nu

Partikel mätning fel (P24C6)

Nån som hittat felet? Har samma på min