Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MattiasD
Hallå,
Hämtade min nya MY14 i veckan och tänkte koppla in mig på bilens OBDII interface. Men det verkar inte alls fungera och det lyser bara en röd diod på läsaren. Någon annan som testat? Läsaren jag har fungerade fint senast i feb på V60n. Frågan är om läsaren gått sönder eller om Volvo satt stop för vanligt folk att koppla in sig?
av Dpblad
Intressant. I så fall har det sannolikt skett av "misstag" eftersom det vore ett brott mot konkurrenslagen. Nu får jag inte min MY14 förrän i augusti, men detta kommer att provas så fort det är dags. Jag har några läsare att välja på men kör just nu med denna: http://www.scantool.net/obdlink-mx.html
av mattish
Det är inte samma problematik som trimfirmor har stött på att det är hinder i kontakten. Testa i en annan bil?
av MattiasD
Slog till på en ny adapter från kjell.com och nu fungerar det fint. Tyvärr verkar man inte kunna läsa ur etanolhalten ur bränslet. Det gick ju bra på V60 T4F, dock inte på V70 2.5FT, och jag trodde detta var motorberoende. Men det verkar tyvärr vara modellberoende. Nåja, ska labba lite mer framöver. Äntligen semester! :)
Schuko MY26

Vi har också defa laddaren som jag kör […]

När stapeln blir grön tänds bromslj[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Bytte till vinterdäcken redan nu för att[…]

Venturatuning T8 2024

Hur ser vridmoment ut vid dessa olika mappar? L&ar[…]