Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Maacke
Hej
Har en 780 som har en sönder stötdämpare höger bak, kollade runt i stan men dom fanns inte att fås någonstans här i finland pirat iallafall.
Så undrar lite om alla modeller i 700 serien har samma stötdämpare, bilen har ju multilink bakaxel så, men borde väl inte ha nivåreglering? Har iallafall inget reglage för det i bilen. Och såg inte några slangar från dämparna när jag försökte undersöka dom.
Fungerar Vparts dämpare bra? står ju att oljedämparna där går på 780 också. men är oljedämpare för nivåreglering då?
Har inte riktit allt på klart när det gäller stötdämpare så skulle vara tacksam om nån har något tips vilka dämpare jag skall köpa.

Ps abs fungerar inte häller så har någon nåt tips var jag ska börja felsökningen där skulle vara fint, vet inte om det är samma abs system som på dom andra 200,700 å 900 serien men det borde de väl vara?

Hej Precis skaffat en 2008 års v70. I den ha[…]

OK, Tändningslåsets terminal 15 (t&au[…]

Volvo car UX

Någon som fått uppdateringen till sin […]

Bensinpriser v2

Nu är väl oljesläppet inte för[…]