Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Här har jag boven i dramat!
Den är ringad in röd.

En sak till. Hur noga är det att de blå&gula kablarna hamnar på rätt plats? Jag har tagit kort men alla dessa kablar är exakt likadana, men jag är bara nyfiken då det kan vara en som jag har blandat ihop med en exakt likadan. EDIT: Nej jag har kopplat rätt.

Alla de röda kablarna måste vara ikopplade, annars går den icke sönder.

Vilken kabel går denna till?

Bild
Någon som vet hur man följer ett elschema på 850?
Jag har hittat felet men jag förstår inte direkt elschemat.

Elschemat finns på sida 3.
den lösa kabeln ser ut att va inkommande kabel till skenan dvs den som kommer från säkring 15 o försörjer 30 skenan vad händer om du stoppar dit den o rycker en av dom andra går säkringen direkt då ?
darkien skrev:den lösa kabeln ser ut att va inkommande kabel till skenan dvs den som kommer från säkring 15 o försörjer 30 skenan vad händer om du stoppar dit den o rycker en av dom andra går säkringen direkt då ?
Stoppar jag in den så går säkringen sönder.
Jag hade tagit lös den för att kunna ta kort.
darkien skrev:om du drar ut dom andra två o stoppar dit den som är lös går säkringen även med dom andra två lösa?
Japp.

Det räcker att jag bara stoppar in två stycken och då går säkringen sönder. Jag misstänker att något har rostat ihop eller så.
Men vart vet jag inte.
från vänster i bild sett numrerar vi kablarna 1-2-3 där 1-2 sitter nära o 3 sitter ett par stift bort

om enbart 3 sitter på sin plats håller säkringen eller går den sönder

om enbart 2 och 3 sitter på sin plats håller säkringen eller går den sönder

om enbart 1 och 3 sitter på sin plats håller säkringen eller går den sönder
darkien skrev:från vänster i bild sett numrerar vi kablarna 1-2-3 där 1-2 sitter nära o 3 sitter ett par stift bort

om enbart 3 sitter på sin plats håller säkringen eller går den sönder

om enbart 2 och 3 sitter på sin plats håller säkringen eller går den sönder

om enbart 1 och 3 sitter på sin plats håller säkringen eller går den sönder
Ska testa. Återkommer om 3 min.

Hej!

Det är bara när 2:an och 3:an sitter ihop. Då 3:an är den som är lös på bilden och 2:an är den som är 3 kontaktsteg åt vänster ifrån 3:an.
darkien skrev:oki då e vi lite närmare en lösning o kablarna satt i precis den ordningen då du börja från första början? du har inte kasta om nån kabel ?
Jag har inte kastat om någon kabel. De satt så där.
Tråkigt nog så går inte detta att kolla i elschemat. Eller?

Här är elschema i alla fall. 2:an går vid A-stolpen och under industrumentbrädan och sen upp någonstans. 3:an går till säkringen.

Bild
Senast redigerad av 1 Volvo742, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Ja, dagens elsystem är svåra att fö[…]

Âr det någon som nått fram i mot[…]

Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]