Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag sa ta ut nästan allt ur dörren. Tanken var att jag skulle demontera bort C-låset för den kärvar, men då såg jag att det var lite småsaker som jag helst vill dammsuga upp, som ligger på fönstrets golv. Det är bland annat sten, sand och sprucken isolering som ligger löst och glider.

Då när jag skruvade upp så svek heynes boken mig. Den säger att man ska dra ut en sprint för att kunna lossa hela fönsterhisskassetten, men jag som har den absolut första modellen av 850 har något helt annorlunda...ett tom hål bara. Hur gör jag

Bild

Bild
av *pettson*
En förutsättning för att få lyckat resultat är att förstå vad man läser.
Det är samma lösning med två sprintar 92,93,94,95,96 osv..
Men å andra sidan så har du inte gjort som förutsättningarna i boken och då blir det förstås inte lätt att komma åt.
Du är medveten om att det är en ruthiss? Och att du parkerat den totalt fel vid isärtagningen?
*pettson* skrev:En förutsättning för att få lyckat resultat är att förstå vad man läser.
Det är samma lösning med två sprintar 92,93,94,95,96 osv..
Men å andra sidan så har du inte gjort som förutsättningarna i boken och då blir det förstås inte lätt att komma åt.
Du är medveten om att det är en ruthiss? Och att du parkerat den totalt fel vid isärtagningen?
Jag vet att den är en ruthiss. Jag har troligtvis parketat det den i fel isärtagningsläge.
Men jag plockade den ihop den nyss. Jag får ge mig på den någon annan gång när jag ska städa där inne med dammsugaren.

Jag testade även att försöka ta lös den när rutan är högst upp också. Gick inte.

Jag handlar mest på www.trodo.se numera. D&a[…]

Från en lekman: Går inte bromsar p&[…]

Injektorer

Jo drar iväg allt som allt 2500-3000:- till x[…]

Finns säkert en kortare rem att köpa.