Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#767118
Hej!

Min förardörr kunde inte låsas och först trodde jag det var C-låset som krånglande, men det var mycket värre än så.
Hela låscylindern var total kass. Inget var hel och det var småsten där inne och sand också samt spruckna plastbitar och löndriga fjädrar. Låset gick inte att rubba. Hur som helst så har jag tagit loss cylindern och nu har jag bara handtaget kvar. Jag undrar om det är värt att köpa nytt lås för min nyckel om det går. Eller ska jag köra på mitt fjärrstyrda C-lås och täcka igen cylinderhålet så det ser ut som en modern bil dvs inget nyckelhål.

Cyilinderlåset på vänstersida fungerar OK. Så om batterierna skulle ta slut så går det ändå komma in i bilen.

Vad säger ni? Hur mycket kostar ett helt nytt komplett lås? Då menar jag handtag också.
#767136
Skaffa en låscyliner eller ett hantag med lås på skroten och sedan ---> http://www.svenska85x70klubben.se/forum ... ght=nyckel
#767149
Micce1980 skrev:Skaffa en låscyliner eller ett hantag med lås på skroten och sedan ---> http://www.svenska85x70klubben.se/forum ... ght=nyckel
Ja, men då måste jag byta alla lås inkl nyckel.

Dessutom så är 1992:ans modell av 850 helt olik av resten av 850:s nyare modeller. Låscyildern är ungefär pressad ihop.
Allt hänger på låsbrickorna.
#767157
Lucif3r skrev:Sätt över låset ifrån högerdörren istället.
Jag får väll göra det. Jag har ingen annan utväg om jag inte vore Jesus eller Bill Gates :)
#767202
Bygger man inte "bara" om det nya låset?
#767204
Micce1980 skrev:Bygger man inte "bara" om det nya låset?
Tror inte det. Jag har fått för mig att brickorna är speciellt anpassande för nyckeln.
"Limp home mode" ?

Gåtan verkar vara löst, det verkar som […]

Från en lekman: Går inte bromsar p&ari[…]

B230fk saknar kraft

Det är nog flera saker i kombination på[…]

Spolning av automatlåda

Niemi bil i Luleå tog 5400:- sist för[…]