Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vix
stooges skrev:Banden till stolsdynan finns billigt på metervara.http://www.motoroldies.se/
Tror det var här om jag minns rätt.
Gött! Tack.
Hittade även dörrlisten jag saknade där, billigare än VP iallafall.
Användarvisningsbild
av Vix
Då var man med garage! Här ska Bettan in.

Bild

Inne! Ska dock gjuta fast stenplattorna den står på innan det är klart.

Bild

Liten historia om resan de 2,5 milen dit.
Körde på som vanligt de första 2 milen, svängde av motorleden och då tändes oljelampan och motorn dog efter att vi stannat vid korsning.
Gick ut och kollade oljan och där fanns men kunde dock lika bra fylla på lite. inte en "poff" när man vred på nyckeln. Tänkte att nu var det kört, mitt ute på landsbygden. Tände inte alls. Är annars mycket lättstartad när han är varm. Kollade fördelarlock, rotor, kablar och kontakter och allt såg fint ut. Hämtade verktyg i bilen och nollade motorn så brytarna öppnade. Var ju en hel millimeter minst öppna, så ställde dem lite på höft och bad dottern vrida på nyckeln...-Poff så tände den till och gick igång.
Summa summarum: ha alltid minst en skruvmejsel med dig!
Användarvisningsbild
av Vix
Står väldigt still. Bilen är hemflyttad igen och jag har blivit tvungen att avyttra garageplatsen då hyran på 1700 har sugit min ekonomi i botten i kombination med verktyg, bensin och delar. Plus att man är ensamstående farsa på halvtid med hög hyra och krävande ex och risig bruksbil som kräver sitt.
Får se om bilen blir kvar. Oljepumpen verkar vara kass då lampan lyser när bilen är varm på låga varv och tomgång och det skvätter inte alls tillfredsställande under oljelocket.
Hade även en polare som hjälpte mig att ställa ventilspel och nu låter den ännu värre och är slöare. Var mycket bättre ös i maskin innan.

Har köpt en fin blinkersspak billigt!
Bild

Och en 140 tempmätare (NOS) som ev ska moddas in.
Bild

Har lite gamla mekbilder på telefonen om nån ska se? och en uppstartsfilm.
Användarvisningsbild
av Vix
Fick en tråkig överaskning idag när jag tittade till kärran. Självklart har någon skitunge/pundare varit förbi och sparkat in högerdörren. Vad fan är det med folk som inte fattar bättre än att gå och förstöra andras bilar? 2 veckor har den stått utan att bli körd och då är det tydligen ok att sparka sönder...

Tragiska ungjävlar
Användarvisningsbild
av Kompe
För jäkla trist :evil: Hur illa blev det? Ta en bild och lägg upp.
Användarvisningsbild
av Vix
Har tagit bilder idag, kan inte föra över dem nu men kommer senare. Ser i iallafall på avtrycken ett par converse och ett par adidas uppe på bakluckan. Högerdörren är helt insparkad (adidas) alltså en stor buckla över hela dörren, tyvärr skarp kant på ett ställe så blir inte bara att trycka ut den. Sedan på vänstersidan, en buckla där listen sitter i mitten på bakskärmen (converse).
Extra pissigt med tanke på att bilen förmodligen ska säljas. Kan inte ha den på parkeringen, uppenbarligen.
De som bor rakt över parkeringen och alltid sitter ute och röker hade inte sett något i alla fall.
Får jag tag på idioterna vet jag inte vad som händer :x
av Bjursingen
Fyfan va trist att folk ska sparka sönder allting nuförtiden... är själv ungdom men går väll inte direkt i sånna tankar!
Användarvisningsbild
av Vix
Nä det är kass. Finns ju billiga bilar på blocket om man vill ha något att sparka på :lol:.
Nu ligger bilen på blocket iaf.
230fk går snålt

Detta är enda jag hittat på hur man m&a[…]

Rostskyddstips

Owatrol och Fluid-film är välkända […]

Bud från utländsk intressent för a[…]

Hej på er! Jag har felkod P2101 i min Volvo[…]