Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hoffmeister2
Tack för svaren! Köpte på volvo idag. 119 spänn! Lyckades dock pajja en av expander hålen...vettifan hur man blev när jag banka på ena pinnen. Resultatet blev inte riktigt hundra. Så imorn köper jag en ny, och får hjälp av en på volvo som lovat smacka dit den.. e väl fan att det alltid går åt helvete när man ska göra nåt enkelt som borde ta 3 minuter att fixa...
Användarvisningsbild
av wissel
Hoffmeister2 skrev:Tack för svaren! Köpte på volvo idag. 119 spänn! Lyckades dock pajja en av expander hålen...vettifan hur man blev när jag banka på ena pinnen. Resultatet blev inte riktigt hundra. Så imorn köper jag en ny, och får hjälp av en på volvo som lovat smacka dit den.. e väl fan att det alltid går åt helvete när man ska göra nåt enkelt som borde ta 3 minuter att fixa...
Murphys Lag som alltid :-)
Användarvisningsbild
av bwiberg
Ett (kanske självklart men ändå) tips är att knacka in expanderpinnarna kanske halvvägs i plastbiten *innan* man sätter plastbiten mot hålen i plåten och "slutknackar" fast den, i annat fall är det lätt att demolera expanderpinnarna...

Går det bra att sätta den på det[…]

Aha! Missuppfattade då.

Ska stå antingen 1031 eller 1041. Det senare[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontan[…]