Henke3 skrev:du har inte en -93:a hellerHar en från 1996 855 SE 2.5 som är också mycket utrustad.
Men den jag ska köra är Volvo 850's första modell...1992 :D
Moderator: Moderatorer
Henke3 skrev:du har inte en -93:a hellerHar en från 1996 855 SE 2.5 som är också mycket utrustad.
darkien skrev:märkligt för mitt elschema säger styrspänning till innerbelysningens fördröjning i 205-206 kommer via säkring 15 nåja nog OT de hjälper inte TS hur som haverMen visst är det inte märkligt att multimetern visar 12 volt om jag mäter på där säkring 15 ska sitta än fast jag har tagit loss relä 205 206 och M men brukar dock skrivas 212. Jag kopplade även ur kablaget som gick till C-lås motorn i dörren. Fortfarande 12 V.
darkien skrev:du ska ha 12v på inkommande sidas ben på säkringen men ska inte ha nått alls på utgående sidas ben på säkringenSå vad tror du att det är för fel om varken reläerna sitter kvar, C-låsets motorkablage är urkopplat, alla lampor är också urkopplade.
Henke3 skrev:Du var på rätt väg i din andra tråd om att ta ur elcentralen, fortsätt på det spåret men i denna tråden....Den handlar mer om att ta ur själva elcentralen och det har jag gjort nu tack varje din hjälp :)
Henke3 skrev:just därför skall du från 30 skenan koppla ur kabel efter kabel tills dess att säkringen inte ryker längre .Jag tar ett kort och sen drar jag ut alla kablar. Sen stoppar jag in en säkring. Sen kopplar jag tillbaka kablarna en efter en.
då vet du vilken elkrets som är kortsluten
Returfjädern i dörrlåset har g&ari[…]