Idag på en parkeringsplats satt jag kvar i bilen och äter glass medans sambon uträttade ett ärende. Hörde ett lägre ljud som låter när två bilar krockar och vänder mig om och ser en bil som backat in i en en annan bil. Trist tänkte jag men då börjar föraren köra iväg. Hoppar ut ur bilen och ser att den påbackadens bilens bakre stötfångade är intryckt. Hann ifatt honom efter ett tiotal meter när föraren höll på att svänga ut från parkeringen och knackar hårt på rutan. Han blänger surt på mig och drar ner rutan och säger jaja jag skulle stanna här framme (eller hur, varför parkera på vägen när man kunde kört in på sin förra p-plats igen) han (gubben) kör fram några meter och parkerar bilen samtidigt som jag tar en bild på hans bil för att spara hans regnr.
Han var minst sagt rasande och hävdar att jag inte ska leka Polis och bla bla. Föreslår att han ska skriva en lapp eller ringa och kolla vem som äger bilen så att fordonsägaren kan meddelas om incidenten istället för att gapa på mig. Han gapar på att han minsann ska skriva en lapp. Jag slickar vidare på glassen och tittar vad han skriver över hans axel, när han sätter fast lappen på rutan frågar jag honom varför han inte skriver sitt registreringsnummer då det faktiskt kan vara ett påhittat namn och telefonnummer han skrivit men då går han igång igen så jag meddelar honom att om bilföraren till den skadade bilen inte har dykt upp innan jag åker vidare så ser jag till att denne verkligen har fått rätt uppgifter och att jag ställer upp som vittne om så behövs. Han tystnar och går till sin bil där hans gumma väntar snällt och beskedligt.
Damen som äger den påbackade bilen kom strax efter jag satt mig i bilen igen (nu är glassen slut) och uppskattade väldigt mycket att jag rett ut incidenten med smitaren och jag mms:ar bilden till kvinnan på den andres bil och vi skiljs som vänner.
En stor anledning till att jag gjorde detta är för att jag tröttnat på alla "blinda" människor som inte respekterar saker som andra är rädd om samt att jag fick en bildörr hårt uppslagen på tjänstebilen två dagar innan medans jag satt i och skrev papper. Inte så mycket att bry sig om men det blev ett märke och det hade inte blivit ett försäkringsärende av det om kvinnan hade bett om ursäkt istället för att försöka slingra sig så högjutt.
Misstag sker men att smita eller gapa imponerar inte på mig.

Kör: XC60 D4 Polestar Summum -14 viewtopic.php?f=51&t=153715
Föregående: V60 T4f OCR -12 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=134393
Föregående V50 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=112406
Skriv gärna
Löst i rubrik el. liknande när problemet är avhjälpt samt vad som gjorde det i ett meddelande