- tis 02 jul 2013, 19:59
Men så fort kylen kopplas in så slutar den att ladda. Verkar som trm går i ngt fail safe läge då ?
jasu50 skrev:Sen uppdatering....Min laddning verkar fungera men den är inte konstant verkar det som, den slår ifrån efter en stund för att sedan koppla in igen.....blev lite mycket att göra första semesterhelgen...
Har nu krupit runt i vagnen och mätt med bilen inkopplad igång och jag har laddström in i vagnen får 14,3V på batteriet likadant på elektronikplinten på kylskåpet, dock inte på elementmatningen för detta. Så TRM:en fungerar som den ska.
Något i husvagnen/kylskåpet vill inte vara med.
Läste att det kunde bli driftfel på kylskåpet om det inte fanns tillräckligt med spänning så jag kopplade ur husvagnsbatteriet och testade men det gjorde ingen skillnad.
Testade med grannens bil en Peugot och kylskåpet gick igång! :-O) MEN det tog ca 15 sekunder så började driftfelslampan att lysa och det kom ingen spänning till elementmatningen men till batteriet och elektronikplinten. Testade med en annan grannes bil en BMW och det blev samma resultat.
Så jag kan nog säga att det inte är bilen som det är fel på. För om det skulle bli ett error på TRM:en vid inkoppling av kylskåp skulle även laddströmmen till batteriet försvinna då det är stift 10 som matar där också.
Återkommer då jag varit hos husvagns ÅF.
Men så fort kylen kopplas in så slutar den att ladda. Verkar som trm går i ngt fail safe läge då ?
XC60 T8 Ultimate Dark -24
Tidigare Volvo:
XC70 D5 Summum Business E Pro AWD Aut -14
V70 D3 -11, V70 2,4D -07, V70 D5 AWD -04, V40 2,0 -98
Tidigare Volvo:
XC70 D5 Summum Business E Pro AWD Aut -14
V70 D3 -11, V70 2,4D -07, V70 D5 AWD -04, V40 2,0 -98