Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Tjäna!
Någon som vet hur man kan skaffa senaste kartor till S80?
Vad kostar nya och finns det billigare lösningar. ..?
Villka uppdateringar medfäljer? Är det stor skillnad mellan 2012 och 2013 kartor?

Tack
av JE Jr
Jag brukar kolla ibland på volvos hemsida för kartor: navi.volvocars.com och det nyaste för europa är fortfarande 2012 även om vissa andra länder fått en version för 2013.

Kanske finns om man frågar en återförsäljare? Tror priset är 2000+ för en uppdatering vilket jag tycker låter lite väl mkt faktiskt. ..
Användarvisningsbild
av Krollspell
GATUPLAN skrev:Tjäna!
Någon som vet hur man kan skaffa senaste kartor till S80?
Vad kostar nya och finns det billigare lösningar. ..?
Villka uppdateringar medfäljer? Är det stor skillnad mellan 2012 och 2013 kartor?

Tack
Du köper dem via din Volvohandlare, och nej, det är ingen större skillnad alls. Sett över hela Europa är det en del nya vägnummer, gatunamn, enkelriktningar etc. men lokalt märker man oftast inget nytt.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Beror väl på vad man bor. I Göteborgsområdet är det mycket nytt. Vill man inte hamna i enkelriktat eller i bussfiler, osv bör man uppdatera varje år framöver.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag är dessutom en av de där som brukar skicka in rapporter via Navteqs felrapporteringssida. Har just fått bekräftelse på att de rättat två fel (ombyggda vägarsträckningar) i sin databas, så 2014 har ni nått att tacka mig för! :D
Användarvisningsbild
av MartinS
Någon som vet när 2013.1 MMM2 uppgraderingen kommer? Navteq säger fortfarande på deras sida att 2012.1 är den senaste.

/Martin
av aero01
Jag fick min för ca 4 veckor sedan men de e till v70 my12 så de kanske inte är samma.

Mvh Aero01
Användarvisningsbild
av MartinS
aero01 skrev:Jag fick min för ca 4 veckor sedan men de e till v70 my12 så de kanske inte är samma.

Mvh Aero01
Du har väl HDD och inte MMM2.

/Martin
Användarvisningsbild
av apersson850
Är MMM2 en modell som måste ha skivan i hela tiden, eller? För till HDD läses den ju över till hårddisken.
Användarvisningsbild
av MartinS
apersson850 skrev:Är MMM2 en modell som måste ha skivan i hela tiden, eller? För till HDD läses den ju över till hårddisken.
Jupp,för pre-sensus sitter det en DVD spelare i bagaget som måste ha skivan i sig hela tiden. Varje DVD tar cirka 8-10 europeiska länder så skall man på riktigt långsemester får man byta vid tullen... Det finns fyra skivor för Europa.

Spelaren sitter till vänster på den här bilden: http://www.gunneby.se/xc60/wifi/router.jpg
V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]