Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Är inte black-R bara en paketering, spelar det någon roll om den såldes som det eller ej så länge den har det man vill ha? Det är ju inte så att det finns ett black-R chassie etc.

/Martin
av s6025t
En black R ska ha 329hk i regbeviset den kostnaden ingick i priset när den är ny sen fick köparna en del extra b.la en dag på en racingbana ihop med polestars racingförare

Det ska finnas ett certifikat som borde följa med bilen ihop med servicebok o reg.bevis (värdehandling) om allt gått rätt till polestar skickar ut det när bilen blivit registrerad hos dom
http://www.polestar.se/sv-se/performanc ... ptimering/
av MackeDiesel
MartinS skrev:Är inte black-R bara en paketering, spelar det någon roll om den såldes som det eller ej så länge den har det man vill ha? Det är ju inte så att det finns ett black-R chassie etc.

/Martin
Vad är det som gör bilen så speciell då om man lika gärna kan chippa en vanlig svartmetallic V60 R-line? Jag fick för mig att det var något speciellt ljudtrim eller annan chassisättning också...? För det skulle väl bara byggas 200st om jag fattat rätt? Känns som att det då lika gärna kan ha byggts hur många som helst.
Användarvisningsbild
av Funk
Priset var en anledning att köpa hela paketet, och tyvärr enda anledningen eftersom det inte var något speciellt med bilarna tekniskt..

/THomas
Användarvisningsbild
av MartinS
Grattis, jag tror du kommer bli toknöjd!
av jpsoul
Det finns båda varianterna. Min T6 Black R fick jag åka och besiktiga själv efter nyköp om jag inte skule få den 3 veckor senare.. Väntetiden på besiktningsstationen Bilia använde var enorm så jag fixade det själv(bilen var då en vanlig t6 i några dagar, med black r paket).. Det var i början av 2012, kanske är annorlunda nu.. Fantastisk bil i övrigt.
av Christerv70
Jag körde min Black R i 10 månader innan det uppdagades att den inte var optimerad....
Det är lustigt hur hjärnan funkar, för i 10 månader så trodde jag att jag hade den snabbaste Volvon :D
Det värsta var dagarna från det att jag fick reda på att dom glömt att ladda i Polestar tills jag fick det fixat. Bilen kändes hopplöst slö..
Användarvisningsbild
av na96gen
Hmm ger ingen bra kvalitetsstämpel på Volvohandlarna, sånt här får ju inte hända.. :shock:

Men stort grattis till en grym bil! :D
Användarvisningsbild
av Guligan
Christerv70 skrev:Jag körde min Black R i 10 månader innan det uppdagades att den inte var optimerad....
Det är lustigt hur hjärnan funkar, för i 10 månader så trodde jag att jag hade den snabbaste Volvon :D
Det värsta var dagarna från det att jag fick reda på att dom glömt att ladda i Polestar tills jag fick det fixat. Bilen kändes hopplöst slö..
Det var ju inte lite slarvigt. Å andra sidan så fick du kanske ännu en nybilsupplevelse efter optimeringen?

Om någon funderar på byta ut innerbely[…]

Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]

Tack så mycket för svaren. Jag köp[…]