- fre 28 jun 2013, 17:30
#765527
Måste göra ett inlägg i denna tråden igen..
Bilen dör när man trycker ner kopplingspedalen, inte alltid men nästan och detta endast när den har blivit varm.
När man kallstartar den så gungar hela bilen för tomgången är ojämn.
Ojämn tomgång även när den är varm, dock inget man stör sig på.
När den inte dör när man kopplar ur så lägger sig bilen ofta på 1500varv tomgång vid ett rödljus tex.
Vad jag har gjort:
Bytt alla vakuumslangar.
Insugspackning.
Grenrörspackingar.
Testat men ett annat Batteri.
3 olika luftmassemätare.
Testat med en annan tomgångmotor, rengjort den gamla 3 gånger.
Rengjort gasspjäll + ny packning.
Service: tändstift, olja, filter, tändkablar.
Rengjort Vevhusventilation.
Fördelarlock och rotor va bytt när ja köpte bilen.
Kört med startgas över motorn utan att den ändrar varv.
Får inga felkoder.
Ingen som har en idè? ?:-/
Sitter ju såndär egr skit på motorn, kan det vara något skumt med den?
Bilen dör när man trycker ner kopplingspedalen, inte alltid men nästan och detta endast när den har blivit varm.
När man kallstartar den så gungar hela bilen för tomgången är ojämn.
Ojämn tomgång även när den är varm, dock inget man stör sig på.
När den inte dör när man kopplar ur så lägger sig bilen ofta på 1500varv tomgång vid ett rödljus tex.
Vad jag har gjort:
Bytt alla vakuumslangar.
Insugspackning.
Grenrörspackingar.
Testat men ett annat Batteri.
3 olika luftmassemätare.
Testat med en annan tomgångmotor, rengjort den gamla 3 gånger.
Rengjort gasspjäll + ny packning.
Service: tändstift, olja, filter, tändkablar.
Rengjort Vevhusventilation.
Fördelarlock och rotor va bytt när ja köpte bilen.
Kört med startgas över motorn utan att den ändrar varv.
Får inga felkoder.
Ingen som har en idè? ?:-/
Sitter ju såndär egr skit på motorn, kan det vara något skumt med den?