Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvis
Kan farthållaren sluta funkka utan felkod?
av CANBus
Jag tror det blir DYRT att laga!, Volvo=DYRT!
av Hellrider
CANBus skrev:Jag tror det blir DYRT att laga!, Volvo=DYRT!
va?
av CANBus
..jag tror du har förlängd garanti på bilen, bara lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka!.

Farthållaren behöver ingen felkod för att fungera!
av Hellrider
Farthållaren behöver ingen felkod för att fungera![/quote]

öööö???va yrar du om?vem säger att den skulle behöva en felkod för att funka?har du också vart på nåt skönt syntetiskt medel eller?
Användarvisningsbild
av CarMan
det finns sitruationer där farthållaren tillfäligt kan sluta att funka, tillexempel om bros ljus kontakten är ned tryckt (enligt bilen)
men annars så finns oftast en felkod, det kan ju vara så att en OBDII läsare inte ser alla felkoder som volvo ser, eller att mekanikern inte förstår samanhanget mellan olika system o tror att en felkod i ett annat system inte hör dit & tolkar det som att farthållaren inte har satt nån felkod (farthållaren har ingen egen styrenhet)
av volvis
Skummt för det finns ingen felkod till farthållaren ingen felkod i bilen alls...
av Hellrider
Hellrider skrev:Farthållaren behöver ingen felkod för att fungera!
öööö???va yrar du om?vem säger att den skulle behöva en felkod för att funka?har du också vart på nåt skönt syntetiskt medel eller?[/quote]
hallååååååååå`?????halllååååå???
av Frigge
CANBus skrev:Jag tror det blir DYRT att laga!, Volvo=DYRT!

Mycket givande inlägg måsta jag säga :roll:

OM farthållaren inte fungerar bör det finnas en felkod i något system som har med farthållaren att göra.
SWM/SAS BCM ECM osv. Den som läser av bilen bör därför veta hur systemet fungerar för att kunna felsöka.
av CANBus
ehh, ja men varför läser du inte vad trådskaparen skriver?
det finns ingen felkod, och då spelar det ingen roll om du rabblar upp en massa noder och moduler som sätter felkoder.
svaret är kanske enklare än vad man tror ibland, och då behöver det inte vara hårdvaror som är fyskiskt skadade.
men vad vet jag igentligen....
Men Volvis: jag vill gärna ha en farthållare vad kostar mjukvaran begagnad på skroten? ...
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. Årets kultur[…]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

Det var felet! Fick bli tejp temporärt till[…]