Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Grim10
Glaset eller plasten rättare sagt framför hastighetsmätaren har spruckit på min xc60.
Är det svårt att byta eller har någon uppfattning om kostnad för att byta detta? Är detta vanligt förekommande?
Användarvisningsbild
av Olle.H
Finns som reservdel (30786145). Lossa plastpanel i underkant av instrumentet, ovanför/framför rattkåpan. Sedan sitter instrumentet med fyra skruvar. Ser inte ut som glaset är skruvat mot instrumentet på bilderna i VIDA, framgår heller inte hur det sitter fast i instruktionerna. Sitter väl bara med snäppfästen? Lycka till!
av Droopy
ochså dessa ständiga utrop GARANTI?, jag tror alla har koll på när nybilsgarantin går ut, och den gäller i 2år på alla Volvo sålda i Sverige, varken mer el mindre.
av Rasken
Droopy skrev:ochså dessa ständiga utrop GARANTI?, jag tror alla har koll på när nybilsgarantin går ut, och den gäller i 2år på alla Volvo sålda i Sverige, varken mer el mindre.
Enligt konsumentköplagen kan fel reklameras som upptäcks inom tre år från att du tagit emot bilen. Detta gäller dock endast vid nybilsköp och du måste vara första ägaren om jag inte minns fel.
av Grim10
Tacksam om någon vet uppskattad kostnad för att byta eller om det är såpass simpelt att man gör det själv
av volvoc70cab
Enligt konsumentlagen har du 3 års nybils garanti om du är första ägaren, annars om du är andra ägaren så gäller två år.
av IngoJ
volvoc70cab skrev:Enligt konsumentlagen har du 3 års nybils garanti om du är första ägaren, annars om du är andra ägaren så gäller två år.
Nu är jag ingen expert men vad menar du med konsumentlagen? Är det konsumentköplagen du menar? Jag är rätt säker på att begreppet garanti inte är är det du egentligen menar. Garanti är en frivillig utfästelse från säljaren. Reklamationsrätten är 3 år från risken övergång.

Om någon funderar på byta ut innerbely[…]

Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]

Tack så mycket för svaren. Jag köp[…]