Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo742
Hej!

Jag vet ett företag som säljer en helt fungerande färddator till min 850 -92. Datorn är också från -92.
Men det finns andra som säljer färddatorer för samma pris med kablage och billigare.

Jag har kollat och jag har VDO mätarhus men skulle jag kunna då ha en färddator från t.ex 1996 eller något sånt om det vore VDO?
Eller ska jag köra på 92:an än fast den kostar 1000 kr och saknar kablage?

Jag brukar oftast stirra på tankmätaren och är ofta noga med hur mycket bilen drar. Tänkte då passar färddator bra för mig.
På 850 färrddator så kan man kolla:
* Yttertemperatyr
* Klocka
* Hur mycket den drar per mil genomsnitt och just nu
* Hur långt jag kan köra tills tanken är tom
* Halkvarnare

Något mer?
tycker absolut inte att du ska köpa den för 1000:- utan kablage.

Du kan inte ha från 95-97 då dessa är annorlunda, du måste ha äldre då konstaktstycket är annorlunda.

Kolla på tradera, dem dyker upp där rätt ofta

- genomsnittshastighet
- akktuell förbrukning
- genomsnitsförbrukning
- Grader ute
- Antal kilometer du körs
- kilometer till tom tank
Tommty skrev:tycker absolut inte att du ska köpa den för 1000:- utan kablage.

Du kan inte ha från 95-97 då dessa är annorlunda, du måste ha äldre då konstaktstycket är annorlunda.

Kolla på tradera, dem dyker upp där rätt ofta

- genomsnittshastighet
- akktuell förbrukning
- genomsnitsförbrukning
- Grader ute
- Antal kilometer du körs
- kilometer till tom tank

...
och halkvarnare och yttertemperaturmätare?
Senast redigerad av 2 Volvo742, redigerad totalt 0 gång.
Tommty skrev:grader ute och yttertemperaturmätare är för mig ioförsig samma samt halkvarnade är en liten diod vid sidan om som har inget med färddatorn att göra.
Okej!
Har hittat en nu som säljer en färddator för 800 kr inkl knapp och kablage. Denna dator passar 1993 årsmodell men 93 och 92 är ju väll samma färddator oavsett om det är en GLE eller GLT?
tror det ska vara samma. 800:- för båda låter bättre. Finns bättre priser runt 500:- om du är villig att vänta.

fick 2 färddatorer + kablage för 450:- efter ha letat runt i 2 veckor då jag inte hade bråttom.
Tommty skrev:tror det ska vara samma. 800:- för båda låter bättre. Finns bättre priser runt 500:- om du är villig att vänta.

fick 2 färddatorer + kablage för 450:- efter ha letat runt i 2 veckor då jag inte hade bråttom.
Jag kan ringa och pruta :) Få göra det imorgon, men då måste jag veta om denna färddator passar GLT 1992 än fast den är från 1993?
skicka ett pm till Volvo_740_GLT han har en kvar av äldre modellen av färddator han hade två men den andra är numera i min ägo ;)
darkien skrev:skicka ett pm till Volvo_740_GLT han har en kvar av äldre modellen av färddator han hade två men den andra är numera i min ägo ;)
Tack för tipset gode man! :)
Vad har du för utrustning på din 850?
elhissar ecc (för tillfället ur funktion då ja inte haft tid att fixa den ännu) halvskinn färddator (eftermonterad) elspeglar dragkrok (eftermonterad) airbag i ratt och på passagerarsidan automatlåda med sport eko o vinterläge fjärrstyrt c-lås (har även larm men tidigare ägare har kopplat bort de)

Har funnit mikrobrytare som kan passa. Men de ser […]

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

Saknar Android Auto

Den ska passa. Jag pratade även med Volvo sup[…]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]