Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tozzy
Från huvlåsets kontakt kommer en sladd som jag inte kan hitta var motsvarande kabel i motorrummet finns.
Skulle någon vänlig själ kunna kolla vart kabeln från motorrummet kommer ifrån som ansluter till denna kontakt?
Bilen är en XC90 D5 -03

Tack på förhand :)
Bild
av Tozzy
Ice25T skrev:Sök och du skall finna: http://www.matthewsvolvosite.com/downlo ... __XC90.pdf (s. 169) Själva huvlåsen hittar du på sidan 192.
Tack, men jag har redan försökt lista ut var den ska kopplas in genom att kolla i Vida men det går inte att solklart se var den ska sitta när man jämför dom här bilderna med verkligheten. Därför skulle det vara fint om jag fick en fingervisning om vilken kabelstam den ska vara kopplad mot så borde jag kunna hitta rätt kabel som antagligen är avklippt inne i någon slang.
Användarvisningsbild
av wissel
Är du säker på att den skall kopplas in någonstans ?
Har du några funktioner som inte funkar ?
av Tozzy
wissel skrev:Är du säker på att den skall kopplas in någonstans ?
Har du några funktioner som inte funkar ?
Ganska säker... bilen blinkar inte varningsblinkers när jag låser men blinkar när jag låser upp. Misstänker att den inte lås-blinkar för den tycker inte motorhuven är stängd?
Användarvisningsbild
av wissel
Kollade precis på min, jag har ingen lös kontakt !!
Så du kan nog ha rätt i antagandet....
av Tozzy
wissel skrev:Kollade precis på min, jag har ingen lös kontakt !!
Så du kan nog ha rätt i antagandet....
Du råkade inte se om du har en kabel från huvlåset och vart den går? :)
Användarvisningsbild
av wissel
Tog ett foto, inte så bra men kanske till hjälp. Huvlåskontaktensandra hälft
går in i den grövre stammen o sen vidare nedåt....
Bild
av Tozzy
wissel skrev:Tog ett foto, inte så bra men kanske till hjälp. Huvlåskontaktensandra hälft
går in i den grövre stammen o sen vidare nedåt....
Bild
Tack! Öppnade slangen men hitta inga lösa kablar... men det går 2 grova slangar på min där :/
Skulle det funka om jag tittade förbi dig imorgon vid halvfem för att jämföra?
Volvo appen

Jag kan starta värmaren och fjärrstarta […]

https://www.google.com/amp/s/www.pbs.org/newshour/[…]

@Jallemet , Inte konstigt att vissa kör runt[…]