Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kanglou
Tjena.Körde min iphone 4 i usb utaget under armdtödet och det funkade kanon lyssnade på spotify men nu har jsg bytt till en samsung s4 och nu så står det att usb ej anslutningsbar?Vad göra hade bilen på service för ett tag sedsn kan det blivit tokigt med programmvaran? Eller kan man synka den nya kabeln?

DANNE.
av Louie
Det ska vara en 3,5 mm hane till 3,5 mm hane som du beskriver. Kommer det ljud om du har vanliga hörlurar i telefonen?

En 3,5 mm till mini-USB är inte aktuellt. Helt olika gränssnitt som inte lirar ihop (3,5 mm = analogt stereoljufd och USB = digitalt)
Användarvisningsbild
av Variosboy
Louie skrev:Måste du inte köra S4:an via aux-ingången(hörlursuttaget) istället?

Android stödjer inte att sända ljud via USB-gränsnittet (med undantag).
Min S3 skickar ut ljud via usbkontakten, så då borde väl en S4 klara av det också?
av Louie
Variosboy skrev:
Louie skrev:Måste du inte köra S4:an via aux-ingången(hörlursuttaget) istället?

Android stödjer inte att sända ljud via USB-gränsnittet (med undantag).
Min S3 skickar ut ljud via usbkontakten, så då borde väl en S4 klara av det också?
Du har rätt men Volvos stereo har stöd för Iphone/Ipod Interface men inte för androids. Via micro-USB på exempelvis S3:an kan du få ut både ljud och högupplöst bild via en MHL-adapter (11pin om jag inte minns fel. Finns nämligen olika antal pin fastän kontakten ser likadan ut).

Har du löst problemet med att du inte får något ljud via hörlursuttaget Kanglou?
Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Va de heter det fick jag nog reda på fö[…]

V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]