Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frode60
Hei !!!

Skal jeg ta med Four C chassis ?

Har noen det i sin XC60 dag ?

Er det verdt "pengene" ?

Gjør det bilen bedre ?
Jag prioriterade min XC70 som dragbil, och då vill man ha nivåreglering. Det går tyvärr inte att kombinera på de här bilarna. Nivåreglering gör definitivt bilen bättre när man lastar eller drar större släp.
av moonlander
Har erfarenhet av både standard chassie och 4-C. Då XC60 är en relativt hög bil är standardchassie hårdare än normalt för att behålla god väghållning vid hög fart och tung last. Det innebär att vardagskörning utan last blir lite hårdare än vad man förväntar sig från ett standardchassie. Komfort läge i 4-C ger "gott gung"över fartbulor och lagningar av asfalt. Skulle rekommendera Sport paket där både sportstol, 19" fälg och 4-C ingår till bra pris om du väljer Summun.
Jag tycker du ska lägga till 4-C, hade definitivt valt det om jag skaffat xc60 idag för jag tycker den är alldeles för mjuk när man bara ska köra på lite annars är fjädringen väldigt bra om man kör lugnt hela tiden.
Användarvisningsbild
av MartinS
simonhalmstad skrev:Jag tycker du ska lägga till 4-C, hade definitivt valt det om jag skaffat xc60 idag för jag tycker den är alldeles för mjuk när man bara ska köra på lite annars är fjädringen väldigt bra om man kör lugnt hela tiden.
Jag tycker nog tvärt om på min bil. Den är för hård vid små ojämnheter men chassiet fungerar rätt bra vid lite aggressivare körning, med tanke på att det är en CUV vi pratar om. Kanske skiljer chassiet mellan diesel och bensin?

Kan man fortfarande inte få 4-C till R-Design? Det är riktigt surt tycker jag, speciellt som man tvingas till R-Design med T6.

/Martin
Användarvisningsbild
av Olle.H
Det är väl så att chassit skiljer mellan R-Design eller vanlig. Själv har jag vanlig men med nivåreglering, känns ok fast jag har 20-tummare. Dock kändes det lite väl mjukt med 17-tums vinterhjulen på
Nej 4-c kan man tyvärr inte få på R-designen och knappt några valmöjligheter i inredningen t.ex vilken färg man vill ha på stolarna.
Har bara kört en s60 summum med 4-c, och det blev i advanced läget en hel del stötigt om man jämför med en standard xc60, men det är ju så mycket mer körglädje i S60:in. Sätta sig i XC60 sen var som att åka båt. :lol:

Är det någon som kalkylerat på om[…]

V90cc vibrationer

Jag har inte kört just den modellen, men gene[…]

Volvo har inga rekommendationer att inte ladda hyb[…]

Vi som beställt nya XC60

Det var en fet sådan. Om du får fö[…]