Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sätt i ett fett spik, efter en stund börjar det ryka nånstans, där finner du felet.
o den va paj innan du fick den? isf plocka lös EN lamphållare åt ggn o se om de blir skillnad blir de ingen skillnad finns de två relän som går på den säkringen som du lossar ett åt ggn o se om de funkar då
darkien skrev:o den va paj innan du fick den? isf plocka lös EN lamphållare åt ggn o se om de blir skillnad blir de ingen skillnad finns de två relän som går på den säkringen som du lossar ett åt ggn o se om de funkar då
O ja. Den var riktigt paj när jag fick den. Allt gick till så här.
Kompisen min köpte den för 5000 kr i uppsala, skattad och besiktad. Sen en modern vinter så körde han den och sen så sprack kylaren. Vipps så ökade temperaturen dramatiskt och han fick bogsera bilen hem. Efter en ny kylare är satt på plats så startade han bilen. Då började den hosta, blöddra och ryka vit och svart rök. Han stängde av bilen och frågade om jag ville ha den. Jag var tveksam för jag körde roycen(Volvo 740) så hans bil fick bara stå ute i kylan tills kompisen min frågade igen om jag ville ha den. Då sa jag att jag kan ta emot den. Jag visste ändå vad det var för fel på den varför den inte startar.

Sen dess har det väll kommit lite småfel så som fukt kanske?

Vilken av relän ska jag ta bort som går till säkring nr 15?

Är det inte så att något motstånd är söndert?
Senast redigerad av 1 Volvo742, redigerad totalt 0 gånger.
Henke3 skrev:Inga relän i min bok som ligger på denna säkring......
Du har fått ett mail på din mail via min mail där det står min mail så du kan skicka mail från din mail till min mail :D
på 93 o framåt har du ett relä (205-206) som styr centrallås samt innerbelysningsfördröjning m.m så de bör finnas även på 92:orna då dom har precis samma säkringsbox som tar ström via säkring 15
darkien skrev:tror mer på kortis i nån lampa eller nån skruv som är dragen i olämplig kabel smäller den på en ggn är de generalkortis
Är det inte något motstånd i dessa bilar som stryper ner så det blir bara max 10A till säkringen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]

Nja BLL läget har den inte fastnat i, De[…]

Kan rekommendera spärrblock, speciellt vid[…]