Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av js1
Är det 05:an du avser som står i din profil så är du i fel forum. Testa i rätt forum så kanske du får napp.
har filurat lite o o iomed att den på auto ska hålla de gradantal du anger o reglera fläkten med mera efter de så när du kör känner den av fartvindens påverkan därav sänker fläktens hastighet o när du stannar ökar den fläkten då fartvindens påverkan avtar så känns de som de är nån form av sensorkropp som spökar nu vet inte jag om yttertemperatur har ens med systemet att göra men får känslan av att de kyler/blåser från fartvinden på nån sensor som säger åt fläkten att sänkas
Testade ytterligare en uppsättning yttertempgivare utan resultat, även en tredje uppsättning kupefläkt och effektmotstånd samt en tredje kupetempgivare. Ingen skillnad.

Slutligen testade jag idag den TREDJE (testat tre av allt nu) reglagepanelen, då hoppade skiten igång som den skulle.
Reglagepanelen var alltså min bov i dramat, så då har jag antagligen haft den extrema oturen att den förra reglagepanelen också var dålig, ofta?
Halloj!
Ursäkta för trådlyftet, men jag har samma problem..

Kör jag på auto läget, eller max läget, så fungerar det från stillastående upp till 40km/h ungefär, sen minskar fläktens hastighet till typ ingenting alls. bromsar man ner i hastighet så hoppar fläkten igång igen, ECC är nyfylld och temperaturskalan verkar fungera. Hade bilen inne på verkstad, inga felkoder finns i systemet, men kupefiltret var helt igen satt och fläkten var kass, enligt meken. Bytte filter, bytt till ny fläkt, ingen skillnad. Bortkastade pengar, på fläkten då, filtret var ju bra :lol:

Kan det vara samma för mig? Själva panelen? Känns lite skumt att panelen börjar känna av bilens hastighet och reglerar fläkten till 0 ? :o
Riktigt irriterande är det och vill få bukt på detta problem.
XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&ar[…]