Har anslutit den svarta kablen i 2 sekunder och märker nu att SRS lampan slocknar, men släpper jag anslutningen så lyser SRS lampan igen.
Vad kan det bero på?
Edit: Jag höll ca 5 sekunder och då släcktes lampan en stund och sen blinkade den. Jag hann inte och räkna upp koden. Koden är inte typ 1-2-3 eller 4-3-1, utan det är mer som en 4 eller en 5:a.
Kodtabellen ser ut så här:
Kod: Markera allt1 Fault in crash sensor Check all electrical connections and/or replace crash sensor.
2 Fault in standby power unit or in wiring between unit and sensor Check all electrical connections between unit and crash sensor. Replace standby power unit. Replace crash sensor.
3*
Test terminal or SRS warning light lead is shorted to battery + or to ground. Symptom: warning light continuously on or always off.
(*SRS light will always be on or will not activate)
Check at test terminal connector for short circuit to battery + or ground. Check wiring harness and connectors
4 Air bag assembly resistance low Check wiring, contact reel, and connectors for short circuits. Measure resistance of contact reel. Replace air bag module
5 Air bag assembly resistance high Check gas generator connector. Check wiring and contact reel for open circuit. Replace air bag module.
6 Not used
7 Not used
8 Air bag or wiring shorted to battery positive + a. Check wiring and connectors for shorts. b. Check wiring and contact reel. Measure circuit resistance. c. Replace crash sensor.
9 Air bag assembly shorted to ground -. a. Check for grounded gas generator wiring. b. Check wiring and contact ree for short to ground. Measure circuit resistance. c. Replace air bag module.
10 Mercury switch in sensor shorted, or closed for more than one minute. Lead to seat belt tensioner shorted to ground or battery positive. a. Ensure that crash sensor is correctly installed. b. Replace crash sensor. c. 780: Check seat belt tensioner wiring.
11**
BOTH seat belt tensioners disconnected (no code if only one connected).
(**780 only. Car must be started twice to enable code 11 to be displayed.)
a. Ensure both tensioners are connected. b. Check common wiring harness. c. Replace crash sensor.
Sen försökte jag nollställa den men jag misslyckades. Jag vred om nyckeln igen och sen testade jag att läsa koden och sedan nollställa.
Nu när jag ska läsa koden så blinkar det inte längre.
Så jag antar att jag har släckt SRS lampan nu? Jag har inte startat bilen då jag inte har någon ström i batteriet.