NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja!
Hur mkt kostade allt som allt att byta motor och köpa en bättre begangnad motor? Eller du gjorde monteringen själv?
Det är nämligen så att troligtvis har min T5 rasat på V50. Det är en 07 och motorn har gått 12000 mil. Riktigt tradigt :(
Hur betedde sig din gamla T5 motor innan de konstaterade att det va vevlagrerna som gått?
vangabo skrev:Tja!
Hur mkt kostade allt som allt att byta motor och köpa en bättre begangnad motor? Eller du gjorde monteringen själv?
Det är nämligen så att troligtvis har min T5 rasat på V50. Det är en 07 och motorn har gått 12000 mil. Riktigt tradigt :(
Hur betedde sig din gamla T5 motor innan de konstaterade att det va vevlagrerna som gått?
Han som skapat denna tråd har inte varit inloggad på 3 år så att få svar på detta tror jag inte är möjligt.. däremot kan kanske någon annan svara på :)
opA skrev:
vangabo skrev:Tja!
Han som skapat denna tråd har inte varit inloggad på 3 år så att få svar på detta tror jag inte är möjligt.. däremot kan kanske någon annan svara på :)
Om det är vevlagret eller liknande som gått så låter det förjävligt rent ut sagt typ såhär som på bilden ett slammrande från motorn.

jaaa jag såg nu att han inte varit inloggad på ett tag :P
Nej så låter in min. Den låter inget kosntigt i tomgång utan när man duttar lite på gasen. Jag tror det är nu något med svänghjulet. Har hört en del problem med dubbelmassiga svänghjul.
Polestar 5

Nu går det bygga den. https://www.polestar.c[…]

Du måste nästan ha specialverktyget f&o[…]

Har flera modell V90 97-98 med automat. De har oli[…]

Vart står det att den stått i garage[…]