Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Taxen47 skrev:Termostaten är bara som en knappcell och kablarna går in på var sitt öra på denna knapp.Kolla om den finns kvar.
När du slår på värmeknappen där framme så är termostaten normalt sluten och strömmen går genom sätesvärmaren.
När det blir varmt så slår termostaten ifrån.
Det finns två svarta kablar som går in i sätet. De går in där fram på sätet. Dessa svarta kablar är ingen sluten krets på.
Det blir att ta upp säterna någon gång och kolla nogrannare efter fel.

Men åter till tråden.

Jag fick en liten mistanke nu!
Jag har bara B5 som jag kan kolla felkoder på i just B-avdelningen. Tänk om B5 är för SRS och inte för farthållare då? :!: :!:
Taxen47 skrev:B5 är för SRS.Kolla felkodstråden.
Jag har inget uttag för B5 :(

Det är de som är problemet.

Jag har även frågat en lokal verkstad om just detta och han sa "Ingen felkodsdosa på airbag så måste du lämna in den". De tar 800 kr per timme.
Är du säker på att du har airbag :roll: Har du varningsdekaler på framrutan?Står det SRS på tutan?
Det var inte alla bilar av de tidigare som hade airbag.Kanske därför du inte har B5.
Taxen47 skrev:Är du säker på att du har airbag :roll: Har du varningsdekaler på framrutan?Står det SRS på tutan?
Det var inte alla bilar av de tidigare som hade airbag.Kanske därför du inte har B5.
Det står inte SRS på rutan!
Suck...här har man letat och letat i flera dagar och nu finns det ingen air-bag i bilen! :-DD

Ringde nyss en kompis som är bilkunnig och han sa "Vaa?? 92:a...air-bag??? De har ju inte air-bag!".
Då måste jag ta bort lampan och säga till besiktningsmannen att jag har inte air-bag på bilen då ratten är från 1993.
av *pettson*
Alla 850 -92 var utrustade med ratt airbag. Det var däremot möjligt att köpa möjligheten att få den borttagen. Är den borttagen så lyser inte lampan iallafall då det sitter en dummy som simulerar airbagen.
Jag har kollat.

Jag tror jag ska skapa en ny tråd då jag misstänker om reggfusk på denna bil. Vi får accepter att Volvo 850 1992 inte har SRS.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
Spolning av automatlåda

241101, kollade fakturan nu. Spoling, två st[…]

Alright, vi tar den andra kontakten. Låskist[…]

Problemet är förstås om det komm[…]

Plocka ner subframe