Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BOBAN
S70t5.Efter loddning av sockel,problem.Bilen kanner inte igen org styrdon.Vid kontakt av nyckel hors flekten men vid vrid av nyckel ingen svar.Snalla hjalp :(
av *pettson*
BOBAN skrev:S70t5.Efter loddning av sockel,problem.Bilen kanner inte igen org styrdon.Vid kontakt av nyckel hors flekten men vid vrid av nyckel ingen svar.Snalla hjalp :(
Ingen av oss kan veta vad felet är?
Det finns väl mest två saker som kan vara fel?
1 Lödfel.
2 Du kanske som 98% av dom som chippar själva, har satt chipet fel? (trots att dom flesta har en beskrivning där man berättar hur det ska monteras) Det är inget ovanligt med ett chip som har 4 ben mindre än lödsockeln. Placerar man det fel, då blir det inte mycket körning.
av BOBAN
Tackar Pettson.Du ar levande LEGEND.Om jag vander chipet 180 grader gor jag saken varre eller man kan altid prova.Mvh Ps loddningar till synes verrkar bra.
av BOBAN
Jag tackar for Ditt svar under nr 1.Under nummer tva ar alla mina chip MADE IN SWEDEN. I alla fall enlig SVENSKAR som jag kopte hos i Sverige.Det ar inte precis sjust av Dig att TRACKA mig Nar jag ar i undarlagge ock behaver hjalp.Kan inte starta bilen VAD VILL DU HAR DET VARRE.MVH
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Att sätta chippet fel är inget ovanligt, och väldigt lätt hänt även för den vane om man är lite trött t ex, så det är inget att bli ledsen och kinkig över att pettson kommenterade.

Jag antar att du har provat montera tillbaka orginalchippet för att utesluta dåliga lödningar?
av BOBAN
Hej.Nej Jag ar inte OTACKSAM.Men den dar komentarer av for mycket ben gillar jag inte da sejer jag det.Jag ar inte EFTERBLIVEN AN.Nare finns 9 kontakter Uppat 7 ock jag satt en sockel for att bytta chip eftersom jag har tva.Ock med sockel funnkar det inte.Nu skall jag forsoka ta bort sockel ock lodda som vanlig sa jag hoppas att de bli bra.Inget ont om Pettson jag har foljt hans komentarer i manga ar.Han har sina SVANGNINGAR ock daliga dagar som vi alla har.Mvh.Ps Tack for svar i alla fall.
av *pettson*
Det är ingen som tror du är efterbliven. Men å andra sidan ger en sån här kommentar alltid en tanke om man som frågeställare är det trots allt. Om jag har en dålig dag eller inte avgör inte om du har en sockel med fler ben än du har på ditt chip.
Mitt chip till min 850 T5 har 4 ben mindre än sockeln har Dvs mitt chip har 28 ben och orginalet har 32 ben.
Sockeln är gjord för 32ben.
Om du då placerar chip i rätt riktning, vilket är utmärkt på både hållare och chip så har du ett antal möjligheter att placera det åt helvete ändå kortfattat.
Men följer man anvisningen som bör finnas så ska man i mitt fall placera chip LÄNGST BAK på sockeln och låta dom 4 första benen vara tomma. Gör man inte så, då startar inte bilen.
Varken ljug eller nåt efterblivet..
Byte krossad framruta 244 1975

Tack för utförligt svar! Att limma prydn[…]

Visa din semesterbil(d)

När det inte är någon semester inp[…]

Jag handlar mest på www.trodo.se numera. D&a[…]

Från en lekman: Går inte bromsar p&[…]