*pettson* skrev:Att lyckas eller inte brukar hänga på detaljerna. Volvo brukar ha koll på hur dom konstruerat saker. Det är dumt att deras interna böcker är generalfel. För min del har jag alltid lyckats läsa kod. Kanske beror det på detaljer.
Små detaljer som: GULA kabeln mot SVARTA som är jorden är klart avgörande.
Sitter man då och tussar ihop den gula med pluskabeln till tändaren så blir det inte bra. Det är inget jag skrev eller i övrigt rekommenderar.
Det är bra att bagen inte löste ut, men huruvida styrdonet till den, fungerar eller inte till din bag återstår att se.
Oavsett vilket så har det inget med starten av din bil att göra.
Dina två motorstyrdon fungerar säkert utmärkt till den biten.
Men när jag öppnade ciggarettuttaget så tog jag bort ciggarettuttagets kablar. Ena kabeln var SVART och den andra var GUL.
Det var en säkring som gick sönder och den är bytt nu.
Jag förstog inte riktigt vad du menade. Jag trodde att jag skulle kortsluta den svarta med den gula kabeln under ett visst tidsintervall?
Jag ska ta en bild så får du se.
Jag ser nu att det är även en svart kabel och en gul kabel som går till en liten lampa, som du ser på bilden.
Är det dessa kablar som ska "kortslutas" under ett visst tidsintervall?
Eller är det den gula lampans kabel som ska anslutas med den svarta kabel som normalt sitter på ciggarettuttagets kontaktfäste?
EDIT: Den var inte gul. Den var rosa.