Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Besiktningen går ut på söndag. Om den känns ok att köra (dvs inga glappa leder i framvagnen, trötta stötdämpare osv) och är någorlunda rostfri och hyfsad i lack hade jag gett max 3000 kr för den.
4500 borde du kunna få en bil i motsvarande skick som är skattad och besiktad i ett halvår iaf
av picko
Jag skulle be personen i fråga att besiktiga bilen. Om inte och den ser bra ut skulle jag ge max 2500-3000. Ium varför inte besiktiga en bil innan försäljning om man är säker på att den går igenom??? Är inte kul och meka det första man gör. Sedan blir det lite minus för innertaket. Skulle nog fundera på andra om han ej besiktigar. Då den inte är häpnadsväckande billig och med standardfel + skatten som ska in om någon månad eller så..
Användarvisningsbild
av joel80
Besiktningen gäller till den sista juni.. sen är det körförbud!

Du kollar uppenbarligen på många bilar av att dömma alla trådar du startar här på forumet. Ett gott råd till dig är att kolla upp alla bilar du kollar på via transportstyrelsen.
https://fordonsfraga.transportstyrelsen ... ordon.aspx

Bilen är också avställd.. det kostar 340kr att ställa på den vilket du också bör räkna in i kostnaden.
Plus "Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten."
Småsummor.. men sammalagt ökar det kostnaden med 10%.

Se till att ägaren besiktigar bilen och ställer på den om du ska ge 4500kr.
av volvoballen
joel80 skrev:Besiktningen gäller till den sista juni.. sen är det körförbud!

Du kollar uppenbarligen på många bilar av att dömma alla trådar du startar här på forumet. Ett gott råd till dig är att kolla upp alla bilar du kollar på via transportstyrelsen.
https://fordonsfraga.transportstyrelsen ... ordon.aspx

Bilen är också avställd.. det kostar 340kr att ställa på den vilket du också bör räkna in i kostnaden.
Plus "Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten."
Småsummor.. men sammalagt ökar det kostnaden med 10%.

Se till att ägaren besiktigar bilen och ställer på den om du ska ge 4500kr.
ska pruta ner till 3000-4000
Användarvisningsbild
av joel80
Köp den inte om den får körförbud.. kräv att den ska besiktigas först.
Går den inte igenom får du koll på vad som måste lagas och kan lägga ett bud efter det... går den igenom kan du kanske pruta genom att få bilen påställd och få i lite soppa i tanken.. :)
av Droopy
Jag tycker ni har helt orimliga krav, en 23år gammal bil för 4500SEK ska man nog vara glad om den rullar fram överhuvudtaget.

Ska TS i fråga ha en bil som han tänkt att ha några år skulle jag kliva upp på minst 10k och leta, man får inget för 4,000SEK i bilväg som har passerat bäst före datum för flera år sedan.
Elpriset

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8MWJE/regeri[…]

Äntligen fått tillbaka min bil, inte f&[…]

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]