Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kör som luffare? En polis riskerar sitt liv för att komma fram snabbt och rädda någon annans liv....

En undran - alla dom som pratar skit om poliser, vart ringer dom när dom behöver hjälp? blir hotade? Misshandlade? Haft inbrott?
av umekille
Finns utstickare inom alla yrkeskategorier...
Det är oftast dem som syns utåt och då får
yrkeskåren ta deras framfart.
Som en entreprenadåkare jag känner säger
i sina annonser efter nya förare
"Det är ni som är företagets ansikte utåt"
av llesrof
umekille skrev:Finns utstickare inom alla yrkeskategorier...
Det är oftast dem som syns utåt och då får
yrkeskåren ta deras framfart.
Som en entreprenadåkare jag känner säger
i sina annonser efter nya förare
"Det är ni som är företagets ansikte utåt"
Ansiktet utåt ja... så tänker ju tyvärr de flesta eftersom de flesta är för korkade för att skilja på sak och sak. Det är ju mycket enklare att bli förbannade på hela företaget än att konfrontera den person från företaget som burit sig illa åt. Jag råkar nämligen ut för detta dagligen. "Vad har ni nu gjord där på IT?" eller "Ni på IT är så besvärliga..." eller "Det tar sån tid när IT skall...". Eftersom jag gör ett bra jobb och är rätt snabb, och dessutom har rykte om mig att vara snabb och kompetent, även bland mina chefer, brukar jag svara "De går bra att säga du till mig". Jag blir så j-vla trött på folk som inte kan skilja på en hel organisation och en enskild person.
Användarvisningsbild
av Vojje
XC90_Executive skrev: En undran - alla dom som pratar skit om poliser, vart ringer dom när dom behöver hjälp? blir hotade? Misshandlade? Haft inbrott?
Frågan är väl snarare vart de ringer som blivit skjutna i huvudet av en springande polis. Bakifrån. :cry:
Användarvisningsbild
av SvenB
Vad är detta. Hatar så många polisen. Det haglar ju in kritik mot den. Jag har aldrigt några problem med polisen. Då jag har gjort fel så får jag "bita i det sura äpplet", det är så spelet går. Men jag har med åren lärt mig spelet, så nu är det lungt.
av llesrof
KKR skrev:Vad är detta. Hatar så många polisen. Det haglar ju in kritik mot den. Jag har aldrigt några problem med polisen. Då jag har gjort fel så får jag "bita i det sura äpplet", det är så spelet går. Men jag har med åren lärt mig spelet, så nu är det lungt.
Har heller aldrig haft problem med polisen. Tvärt om så har de alltid vart trevliga mot mig de gånger jag haft med dem att göra. Men så kör jag ju inte omkring med tända dimljus, toksänkning, bullrigt avgassystem, spelar musik genom gigantiska bashögtalare så att hela bilen skakar, vingar och kjolpaket eller har en provikativ körstil.
Användarvisningsbild
av Vojje
Polisen ska anses som vållande till varje olycka som sker under s.k. utryckning.
Dessutom ska varje "biljakt" över tillåten hastighetsgräns anses som mordförsök.
Frågor på det?
av llesrof
Vojje skrev:Polisen ska anses som vållande till varje olycka som sker under s.k. utryckning.
Dessutom ska varje "biljakt" över tillåten hastighetsgräns anses som mordförsök.
Frågor på det?
Ja, finns det någon regel som säger så eller är det din personliga åsikt? Om det är din personliga åsikt, hur tänker du då?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Stefans 968

Slipgrund och första lager färg. IMG_12[…]

@EmilWärn, Fungerar detta även på […]

Har haft flertalet 2.4d och kört många […]

Trasig pump? Rapsolja?