Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Gustav40
Jonas_latt skrev:
Gustav40 skrev:Hur lång tid ska det ta när man trycker på diagnostik då? för min bara laddar....

http://www.bilddump.se/bilder/201306180 ... 76.169.jpg

http://www.bilddump.se/bilder/201306180 ... 76.169.jpg
Du gör rätt. Men förstår inte. Sista bilden du skickad när pprogrammet laddar. Det alternativet ska ju vara före där du skriver vin och allt.

Jag vet, ville bara visa att det ''laddas'' där nere men händer inte mycke, idag så hade jag på programet och startade bilen och åkte runt i ca 20min men likförbannat så stod det och halvstannade i mitten. kommer verkligen inte förbi mer än i mitten typ.

Hur lång tid tar det för er att klicka på diagnostik? eller ska jag klicka i något mer eller göra något mer innan jag klickar på diagnostik?

Är verkligen slut på ideer nu :/, kanske ladda ner än äldre version? har 2012d, borde ju inte behövas.
av Gustav40
testade på en v70 igår och det funkade perfekt! dock så fungerar det inte på min v40 ännu

Så om någon är intresserad så säljer jag min för 500:- 2012d, programet är på svenska..

Pm.
av Gustav40
Fick min att fungera nu med version VIDA2011A, dock så fungerar det inte med vida 2012d som jag fick med, när jag klickar på diagnostik så ''laddas'' det bara även fast jag testat med flera operativsystem, haft problem med att min dator endast har 2.1gb i minne medans jag har 4gb igentligen så jag la in 64bitars version, och det gick att installera utan att ändra compfilen men endå så händer inget när jag klickar på diagnostik men med 2011 så funkar det perfekt!

Är det någon som vet om det skiljer någon speciellt mellan version 2011a och 2012A ? eftersom det finns A B C D versioner?

Buggar som uppdateras? eller vad är det som uppdateras så ofta då det släpps flera versioner under samma år?

MVH
av fremar
Är det ett sånt här DICE jag behöver för att kunna läsa felkoder från min V70 -05? Gissar att mitt seriella interface till VOL-FCR som jag använder till 850:n inte fungerar?
av ErkkiV70K
Gustav40 skrev:Fick min att fungera nu med version VIDA2011A, dock så fungerar det inte med vida 2012d som jag fick med, när jag klickar på diagnostik så ''laddas'' det bara även fast jag testat med flera operativsystem, haft problem med att min dator endast har 2.1gb i minne medans jag har 4gb igentligen så jag la in 64bitars version, och det gick att installera utan att ändra compfilen men endå så händer inget när jag klickar på diagnostik men med 2011 så funkar det perfekt!

Är det någon som vet om det skiljer någon speciellt mellan version 2011a och 2012A ? eftersom det finns A B C D versioner?

Buggar som uppdateras? eller vad är det som uppdateras så ofta då det släpps flera versioner under samma år?

MVH
Jag hade ett stora problem med installationen av 2012A, datorn tog programmet men gick aldrig igång, vida not ok.
Fick tag på 2012D, datorn tog programmet utan problem, vida ok.
Har Win XP pro, 4 gig ram, 32 bit, iex 8, 160 gig hdd, på en gammal dell inspiron 6400 utan antivirus och nätverk inkopplat.
Kan vara som du säger det med buggfixar. För övrigt så har jag inte ändrat programmen i datorn bara uppdaterat XP men inte IE 8.
Med vänlig hälsning: Erkki.
av Gustav40
ErkkiV70K skrev:
Gustav40 skrev:Fick min att fungera nu med version VIDA2011A, dock så fungerar det inte med vida 2012d som jag fick med, när jag klickar på diagnostik så ''laddas'' det bara även fast jag testat med flera operativsystem, haft problem med att min dator endast har 2.1gb i minne medans jag har 4gb igentligen så jag la in 64bitars version, och det gick att installera utan att ändra compfilen men endå så händer inget när jag klickar på diagnostik men med 2011 så funkar det perfekt!

MVH
Jag hade ett stora problem med installationen av 2012A, datorn tog programmet men gick aldrig igång, vida not ok.
Fick tag på 2012D, datorn tog programmet utan problem, vida ok.
Har Win XP pro, 4 gig ram, 32 bit, iex 8, 160 gig hdd, på en gammal dell inspiron 6400 utan antivirus och nätverk inkopplat.
Kan vara som du säger det med buggfixar. För övrigt så har jag inte ändrat programmen i datorn bara uppdaterat XP men inte IE 8.
Med vänlig hälsning: Erkki.
Ja nu när programet fungerar så orkar man inte chansa mer, får köra på 2011, har ju släckt och läst lampan och det fungerar ju perfekt.

Men kommer 2013, kan man ju iaf ge det ett försök att lägga in, men det känns som det är buggfel som uppdateras då programet ser exakt likadant ut som 2011 som senaste 2012d som jag fick med på skivan, har även svenska språket på 2011, så det kan nog inte skilja så mycket.

La in windows 7 pro endast för programet men 2012 fungerade inte iaf, men 2011 fungerar, knasigt men men :)
Användarvisningsbild
av wissel
Varför denna hysteri med versionerna ? Har ju ingen betydelse då ni inte är
inloggade mot volvo ! Sedan kan det vara "patcharna" som är gjorda för de
olika versionerna som ställer till det ????
av Gustav40
wissel skrev:Varför denna hysteri med versionerna ? Har ju ingen betydelse då ni inte är
inloggade mot volvo ! Sedan kan det vara "patcharna" som är gjorda för de
olika versionerna som ställer till det ????
Patcharna har jag svårt att tro när man köpt skiten och endå så fungerar inte skivan man får till.

hysteri..jaa.. det är alltid kul att ha det nyaste av allting? version som bil som tv? :D
  • 1
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 241

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)