Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av danne_1313
hej nu har jag problem med t6 an igen fick upp ett system medelande idag. där det står någonting om avgasreningen att den va ur funktion osv osv...nu till min fråga är det nån fara att åka med han eller är det bara att nolla skiten och åka
Användarvisningsbild
av CarMan
gul varnings triangel, bilen är körbar.
röd varnings triangel, bilen är inte körbar

tilbaka på ruta 1.
Senast redigerad av 1 CarMan, redigerad totalt 0 gånger.
av Marbas
CarMan skrev:gul varnings triangel, bilen är körbar.
röd varnings triangel, bilen är inte körbar
På min MY04 så blir det röd varningstriangel när någon av dörrarna är öppna, men på min pappas MY07 så blir det bara gul triangel när någon av dörrarna är öppna. Varför denna förändring? Har inget direkt att göra med trådskaparens problem, men med svaret från CarMan. Kan man "lita på" färgkodningen?
Användarvisningsbild
av CarMan
öppen dörr, inte så bra att åka med i säkerhets synpumkt.

sen så har man tänkt om, att åka med öppen dörr är ju inte lika farligt för varken bil eller miljö, som att åka med trasig lamda sond.

det ska vara så, lita väl hårda tag i början alltså
av danne_1313
nu är det så att det dycker inte upp nån triangel den enda lampan som lyser är dern som är te lambdan ingen dul eller röd triangel plockade av polerna igår kväll sen dess har jag inte sett till det
Användarvisningsbild
av CarMan
danne_1313 skrev:nu är det så att det dycker inte upp nån triangel den enda lampan som lyser är dern som är te lambdan ingen dul eller röd triangel plockade av polerna igår kväll sen dess har jag inte sett till det
varnings treanglarna lyser bara om det finns ett med delande o läsa, inte annars. är det så alvarligt fel att du inte bör köra bilen, så kommer det att finnas ett meddelande
av danne_1313
det står emissioner serv erfordras vad betyder det är det dags för service
av Frigge
danne_1313 skrev:det står emissioner serv erfordras vad betyder det är det dags för service

Det betyder att bilen har ett fel i motorstyrsystemet loggat.
Omöjligt att säga vad det är utan att läst av bilen.
Användarvisningsbild
av CarMan
danne_1313 skrev:det står emissioner serv erfordras vad betyder det är det dags för service
du har ett fel som gör att bilan inte klarar dom avgas krav som den är typad för.

& du har garanterat en triangel som lyser!
av danne_1313
är det nån fara att använda bilen nollade bilen igår kväll plockade av polerna och nu får jag inte upp det någe mer
Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?[…]